linkshandige inval of cirkelzaag?

stanley

Actieve deelnemer
12 aug 2013
30
1
Hallo,

Ben al een tijdje opzoek naar een linkshandige inval of cirkelzaag het liefst met liniaal optie.
Heb nu vele sites afgestruind, maar kan nog niet vinden wat ik wil.
Zie de laatste tijd veel accu versie's
Onder andere van
makita
bosch blauw
dewalt.

Kom in het buitenland nog wel eens ééntje tegen, maar ben persoonlijk niet zo van het bestellen buiten Nederland.
Nu heb ik me laten verstellen dat je die oudere van festool vroeger om kon bouwen?
Moet daar nog even achter aan bellen of dat echt wel zo is.
lopen sommige van jullie daar ook tegen aan?

alvast bedankt
groet erik
 

Bruina

Actieve deelnemer
25 jun 2017
37
0
Tolkamer
Waar loop je precies tegenaan? als mede linkshandige heb ik nog geen ongemakken ondervonden van inval/cirkelzagen.
Dito hier. Geen probleem. Waar ik wel eens tegenaan loop, maar dat is meer met boormachines, is dat het knopje om je power knop te vergrendelen bij linkshandig gebruik door je handpalm ingedrukt wordt.
 

mcarma

Actieve deelnemer
15 jun 2012
144
0
Kontich
grappig, ik vind net dat een invalzaag beter werkt als je met links zaagt. Je legt namelijk je lat op het werkstuk dat je wil overhouden, en als dit dus nogal lang en breed is, en het stuk dat je afzaagt korter is, zaag ik altijd met links...
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
+1 (links zagen/beter zicht, voor de rest wel rechts)

Geen excuses meer om je zelf niet een mooie invalzaag aan te schaffen ;)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik heb in het verleden bij mijn bezoeken aan festool nooit iets gehoord over het ombouwen naar linkshandig. Je kunt contact met ze opnemen.
 

stanley

Actieve deelnemer
12 aug 2013
30
1
het is misschien heel raar dan, maar het pakt bij mij niet lekker.
maar misschien moet ik er vaker mee werken, om de slag te pakken te krijgen.
ik dacht als er toch linkshandige te koop zijn, laten we dat eens proberen.
ik zal in de loop van de week festool eens bellen.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Zelf maak ik er een gewoonte van om met machines en gereedschap zowel links als rechtshandig te werken. Er is altijd wel een situatie te bedenken waarbij ook de rechtse meerderheid meer belang heeft bij het linkshandig werken.
Het heeft vooral in situaties waar de ruimte beperkt is zijn voordeel, ik noem dan keukenkastjes, kruipruimten, de punt van het dak op zolder en zelf heb ik de nodige ervaring met sleutelen in auto's en vrachtauto's, waar de ruimte meestal ook beperkt is.

Ik geef je weinig kans op een linkshandige variant, maar aan de reacties te lezen lijkt dat ook niet echt nodig.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Makita maakt linkshandige cirkelzagen.
Maar ik als linkshandige gebruik ook gewoon rechtshandige machines.
Werkt net zo goed als je het zo aan went.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.