Soorten schuurpapier

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Voor de komende verbouwing van de zolder heb ik een tweede Bosch schuurmachine gekocht en heb gelijk wat rollen schuurpapier gekocht. Nu zag ik dat BOSCH twee "types" papier heeft rood en wit naast de verschillende "korrels". Het verschil bij de kleuren zit in of het hout geverfd is of niet.

Waar kan ik daar meer over lezen? Is het een marketing truc of heeft het een kern van waarheid?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
ik vermoed dat het een andere strooing is
Voorbeeld, je neemt korrel 320, dat is een bepaalde grofheid
Dit zegt echter niks of er 1000 korrels per cm2 ligt of misschien maar 400

Het papier dat voor verf is zal magerder gestrooid zijn waardoor je minder kans hebt van vollopen
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Bij Amazon kun je alleen de Expert for Wood van Bosch kopen, en dan wel met de toevoeging +paint in de omschrijving. gevoelsmatig zou ik eerder de witte voor verf moeten kopen omdat dat het meest gebruikt wordt.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Heel grof gezegd is rood of bruin voor hout. Wit voor geschilderd hout. Je kunt ook kijken bij eco tools. Hun schuurpapier met klittenband is prima en heeft een zeer goede prijs/kwaliteit. Succes
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Al even bij Ecotools gekeken en het schuurpapier is niet te krijgen in de maten die ik nodig heb. Maar prijstechnisch is er weinig verschil met het schuurpapier dat ik met AmazonPrime laat komen. Ik heb bijna altijd alles met "rood" papier geschuurd, geen Idee of ik nu verschillende soorten ga gebruiken.
In ieder geval bedankt voor de reacties.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.