Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18
  1. #1

    Advies gevraagd Frees die ondersnijdent is

    Ik ben een boomschijf aan het vlakken met een groeffrees en ondersnijdent maar ben niet zo weg van eind resultaat ik heb de frezen besteld bij ecotools. Zijn er speciale frezen voor dit doel in de handel

  2. #2
    Wat is er mis met het eindresultaat? Het kan bijv. ook aan de freesgeleider liggen dat het resultaat niet naar verwachting is.

  3. #3
    Ik krijg geen mooie vlakke banen en de slede is gebouwd van 18mm mdf blijf heel licht groeven zien. En is gewoon wat ik niet verwachte dus dacht ligt het aan type frees?

  4. #4
    Eerste gedachte is dat de geleider verschillend doorbuigt afhankelijk van hoe hard je op de frees duwt.
    sometimes you just need a bigger hammer

  5. #5
    Zal proberen morgen eens een foto te maken maar het lijkt gewoon er op Dat hij niet 100 vlak wordt. Of het is. Normaal dat je een plank of schijf moet nabewerken met een bandschuurmachine. Maar ik had de stille hoop dat ik hem moest schuren met roterende machine maar moet nu best veel schuren

  6. #6
    Krijg je allemaal van die banen met een opstaand richeltje?
    Daar had ik namelijk last van met mijn bovenfreesgeleider. Dit komt dan door dan hij in een hoek niet helemaal vlak is. Een mm verschil kan dit al veroorzaken

  7. #7
    Oke en mag ik vragen hoe je dit heb verholpen

  8. #8
    Ja die zijn er. Bodem vlakfrezen. O.a te verkrijgen bij rvs tools 129-12mm. CMT zal ook wel een model hebben. Deze hebben wel een behoorlijke prijs. Hier nog een link http://www.routerbitworld.com/Up-She...its-s/1260.htm . Als je gaat zoeken op het www kan je best wel een goedkope variant vinden. Je moet dan wel een spantang in de maat 1/4 of 1/2 hebben.
    Hier ook nog een mogenlijkheid http://zuil.ez-base.nl/catalogi/RvS_...e/&openpage=16

    Succes.

  9. #9
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Locatie
    West-Friesland
    Berichten
    1.710
    @Hansalmere,
    Ik had dat bij een vorm uitfrezen ook enigzins met de groeffrees 14mm met ondersnijder.
    Heb je al met een gewone groeffrees zonder ondersnijder geprobeerd?
    Ik ga dat binnenkort eens doen en kijken of dat beter gaat.
    Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

  10. #10
    Ik ken het probleem, ben van plan bij het volgende kopshout tafeltje met een speciale frees te gaan werken voor het uithollen van schalen. Zie deze site als voorbeeld.

    6EE59E7F-F959-4E81-910A-380830D55713.jpeg

 

 

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  
This website uses cookies
We use cookies to store session information to facilitate remembering your login information, to allow you to save website preferences, to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.
     
Back to top