Alternatief voor zwaluwstaart / tegelen op houten ondervloer

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
In mijn nieuwe woning moet een badkamer komen op een plek waar het aanbrengen van een zwaluwstaart vloer met beton erop niet wenselijk is ivm de belasting.

Ik heb weleens gewerkt met een alternatief soort vloer, tegellijm met rubberdelen erin die een tegelklare ondervloer oplevert maar dat kan ik niet meer vinden. Iemand een goed alternatief product aan te bevelen?

Het gaat dus om een houten vloer op een verdieping die op een houten balklaag ligt verstevigen om er uiteindelijk tegels op te plakken. En dan een lichte constructie die de balklaag niet overbelast.
 
P

Pel

Guest
Is zo'n polyester vloer soms wat, ik zag wel twee filmpjes op YT met twee verschillende systemen maar het komt op het zelfde neer, zo te zien ben je daar nog niet zomaar klaar mee.

Groet Pel.


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Fermacel platen kan inderdaad, of de door Pel genoemde Wedi platen (persoonlijk zou ik dit eerder gebruiken dan fermacel platen. Wedi platen zijn van hardschuim isolatie en kunnen daardoor eventuele werking/beweging van de houten balklaag nog enigzins opvangen.)

Is het niet mogelijk de houten balklaag te verstevigen door bij elke gording er een gording tegenaan te schroeven. Bij ravelingen word dit principe van 2 aan elkaar geschroefde balken ook toegepast. Misschien dat je op deze manier wel zwaluwstaartplaten icm lichtgewicht beton kunt toepassen.

Als je wat foto's of eventuele bouwtekeningen hebt is een en ander uiteraard makkelijker beoordelen.

Mvg Joep
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.