Irritatie huid

Peanut

Nieuw lid
29 nov 2017
9
0
Hallo,

Ik ben nu sinds een maand werkzaam als voorbewerker in de meubelindustrie.
Ik schuur de hele dag allerlei onderdelen van keukenkastjes tot complete kasten. En hiervan schuur ik 80% van de tijd grondverf.

Nu heb ik sinds dag 1 een rode, extreem droge en lichtelijk pijnlijke onderarmen. Zeg maar buitenkant aan de zijkant van mn arm tot en met mn handpalm.

Vermoed dat het komt door dat ik constant in aanraking ben met het hout/grondverf en het is ontstaan Door de wrijving ofzo. Zeker weten doe ik het niet want een collega die hetzelfde doet als ik heeft er geen last van.

Smeer het voor- en na werk in met crème (onder werk mag niet Ivm vettigheid) en het Brand een beetje na opsmeren.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn en wat ik eraan kan doen?
 

Peanut

Nieuw lid
29 nov 2017
9
0
Bedankt voor je reactie.

Lange mouwen dragen heb ik 1 dag volgehouden maar vanwege de warme omgeving niet vol te houden.

Goed idee van de arbo arts alleen ben ik wat huiverig. Ik ben uitzendkracht en kan elk moment worden vervangen Door iemand anders (in 1 maand tijd meerdere mensen zien komen en gaan) dus wil ook niet teveel zeuren zeg maar .

Sowieso zoek in ondertussen verder naar wat anders Ivm sommige arbo omstandigheden die zachtgezegd niet goed zijn.
 

Rob van Rotterdam

Actieve deelnemer
16 okt 2010
142
2
Ik ben uitzendkracht dus (...) wil ook niet teveel zeuren.
Peanut, als ik het goed begrijp stel je liever je gezondheid in de waagschaal dan je baan. Je werkgever zal je daarvoor dankbaar zijn. Scheelt hem de kosten van beschermende arbeidsomstandigheden/kleding.
Draag je tijdens het schuren een gelaatmasker tegen het verfstof?, of adem je dat ook gewoon in?

https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/houtstof
http://www.arbocatalogus-bouweninfra.nl/risicos/gevaarlijke-stoffen/schadelijke-stoffen/
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik zou lekker bedanken voor de baan en zelfs de arbo even bellen, zo bescherm je ook anderen tegen wanpraktijken van zulke werkgevers
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Eigenlijk het enig juiste zoals Toxic aangeeft, maar financiële perikelen zijn niet altijd gemakkelijk te negeren. Maar dan zou ik toch zo snel mogelijk iets anders zoeken en ook druk te zetten op het arbo-proof maken van de werkomstandigheden. En als een werkgever niet de financiële ruimte heeft om de omstandigheden te verbeteren, dan is er voor dat bedrijf simpel geen bestaansrecht.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Ik plaats van op een forum vragen, zou ik naar de huisarts gaan.
Lijkt op allergische reactie, maar ik ben geen arts, vandaar mijn verwijzing.
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Klinkt als een allergisch exceem. Ik zou er mee naar de huisarts gaan, niet op een forum zetten. Is er adequate stofafzuiging op dat schuurapparaat van je? En ben je gemuilkorft?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.