Lasapparaat

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.071
2.598
Houd er ook rekening mee dat lasinverters nog wel eens kapotte elektronika krijgen. Een reparatie kost net zo veel als een goedkope nieuwe inverter.
 

AlainDM

Nieuw lid
9 mrt 2018
10
2
Ik zou zeggen uit jaren ervaring: start met een oerdegelijke kopergewikkelde elektrodepost met goed werkende ventilator , en hou rekening met je zekeringkast , zwaardere toestellen vragen al snel wat stroom. Deze kosten tegenwoordig geen geld meer.(vooral tweedehands)
je kan nu ook al een inverter vinden voor een scherpe prijs maar zelf wisten we deze in geen tijd letterlijk op te roken....in tegenstelling tot mijn oude elektrode laspost van bijna 27 jaar oud(nieuw gekocht destijds) waar al veel laswerk mee verzet is..en je kan er altijd buiten mee aan de slag.
Mocht je toch echt een mig willen, koop dan een semi-prof. toestel met gasfles (zelf heb ik nu ook sinds een jaar een Parweld XTE201C waar ik zeer tevreden over ben) . Alles hangt echt af van wat je er zelf mee wil gaan doen en wat je werkplaats toelaat...
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.071
2.598
Het nadeel van een koper gewikkelde trafo is de lage startspanning. En als je hem mee wil nemen moet je hem van de arbo met zijn tweeen dragen. Er zit evenwel niets in dat stuk kan. Ik heb een esab 315 mig apparaat. 30 jaar geleden gebruikt gekocht. Altijd probleemloos. Is wel het max wat je op een 16 amp krachtgroep kan gebruiken.
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
Koop lincolin,,, een van de top,,, 25 jaar 2 dehands gekocht van een bedrijf en geweldige machine juist ook voor thuis,,

koop dit soort machines goed!!! en niet van die rommel van 400€ nieuw,,, die van mij was 750€ gebruikt en alles nagekeken en met garantie..

groet robert
 

AlainDM

Nieuw lid
9 mrt 2018
10
2
sluit ik me bij aan, Robert.

Heb ooit eens geprutst met zo'n goedkoop DECA mig- toestel bij iemand, meer ergernis dan iets anders die goedkope rommel.
Ligt trouwens al op de schroothoop ondertussen.
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
sluit ik me bij aan, Robert.

Heb ooit eens geprutst met zo'n goedkoop DECA mig- toestel bij iemand, meer ergernis dan iets anders die goedkope rommel.
Ligt trouwens al op de schroothoop ondertussen.

Klopt, de lassen zijn vaak niet ok, en als je al niet vaak las, zoals vele hout boeren.. moet je een kar kopen die in de Basic simpel en duidelijk is.. op mijn 230v kar kun je de AMP in stellen en draad toevoer snelheid.. top merk

Heb laatst nog een kar onder de lintzaag gemaakt van hoeklijn 120 met wiellen..

Maar goed voor ieder wat wils😃👍👍
 

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
ik las al meer dan 30 jaar met de "bagetten" de meesten onder jullie zullen dit bekleede laselectrodes noemen.

Zelden ene plaklas, wel wat vaker gaatjes :( omdat ik de amp te hoog zet.

Geen gas, gene elecronica, geen bewegende delen (buiten de wieltjes) .. puur koperen binnenwerk.
LBW.jpg
Foto komt van internet, maar ik heb dezelfde (tot 168 A).

Jos
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Ah, gaan we lasapparaten showen ?
Hier die van mij, Kemppi TIG lasapparaat, kan ook electrode lassen
6f03dv.jpg

2nq61j4.jpg

Ik heb ook nog een mig/mag lasapparaat in de schuur staan, maar daar kan ik niet zo makkelijk en foto van maken, daar ligt namelijk een stapel hout voor;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.