hoe en ovaal uitfrezen in lagen naar punt in vurenhout

Cnc Albert

Actieve deelnemer
16 mrt 2018
67
1
België ,
Wie zou me kunnen helpen aub , om ovaal in een diepte uit te frezen in verschillende lagen ,en met welke frees is dit het beste ,
hout is vurenhout , en met welke snelheid is dit te maken .

Groeten ,
Cnc Albert
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld
dus ik maak een gokje

Je tekent een ovaal en die moet over meerdere lagen, voor fusion is er bijv een slicer, je kan je tekening dan in plakken verdelen, voor de vectric software weet ik (nog) niet of deze functie er is
nu kun je dus per laag je model maken en die verlijm je op elkaar, is dat wat je bedoeld ?

Als je er hier niet uit komt zou ik mijn licht eens opsteken op cnczone.nl daar zitten mannen die niks anders spreken dan CNC
 

Cnc Albert

Actieve deelnemer
16 mrt 2018
67
1
België ,
Hey Toxiq ik wil dus en ovaal uitfrezen in hout (natuurlijk in hout) dus ik veronderstel dat je dat niet ineens kan doen
met een frees , daarom dat ik het in lagen noem , dus onderaan heel puntig en dan naar boven de afmeting van de ovaal zelf .

ik hoop dat het zo beter is uitgelegd ,in mijn vectric cut2D desktop kan ik het niet vinden .

Groeten ,
Cnc Albert
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Hoi Albert,

Een ovaal is een 2D-figuur, als ik je vraag zo lees bedoel je dan niet dat je een halve elipsoide wilt uitfrezen?
 

Cnc Albert

Actieve deelnemer
16 mrt 2018
67
1
België ,
Hey Nerf

het moet en ovale theelicht houder worden waar zo vier halve ovalen kaarsen inkomen , en ik denk dat je het bij het rechte benaming hebt Nerf

Groeten ,
Cnc Albert
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hey Toxiq ik wil dus en ovaal uitfrezen in hout (natuurlijk in hout) dus ik veronderstel dat je dat niet ineens kan doen
met een frees , daarom dat ik het in lagen noem , dus onderaan heel puntig en dan naar boven de afmeting van de ovaal zelf .

ik hoop dat het zo beter is uitgelegd ,in mijn vectric cut2D desktop kan ik het niet vinden .

Groeten ,
Cnc Albert


Ik snap die ovaal wel, maar die punt niet

moet ik het een beetje zien als een snoepzak/patazak die open staat
van boven ovaal en dan in een punt uitlopend ?
Of bedoel je met je ovaal een soort van traanvorm ?
 

Cnc Albert

Actieve deelnemer
16 mrt 2018
67
1
België ,
Toxiq neen niet zoals en patatzak ,dan is het vergelijk beter met een traan te vergelijken .

umbra-shift-kaarsenhouder-13-cm-marine-blauw-umbra-shift-6ec.jpg het schaaltje waar de kaars instaat(dus en ovaal) zo zou het moeten worden maar dan in een houten balk gewoon uitgefreesd
 

Cnc Albert

Actieve deelnemer
16 mrt 2018
67
1
België ,
Hey Toxiq

Wat ze laten zien is de Aspire van Vectric ,dus het neusje van de zalm , dus ik heb die optie niet in mijn softwarepakket(ik heb Cut2D Desktop van Vectric) .

Dus zal ik iets anders moeten zien uit te vinden om toch dat ovaal naar onder kleiner te laten worden met het frezen .

Groeten
Cnc Albert
 

Cnc Albert

Actieve deelnemer
16 mrt 2018
67
1
België ,
Hey Toxiq

Bedankt voor de helpende hand en de goed info :), nu de komende dagen ga ik je raad proberen en ga je dan het resultaat laten zien hier , zal wel na het weekend worden .

Mvg
Cnc Albert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.