Aanschaf tweedhands Zaagtafel JET 250

bondjack

Nieuw lid
22 feb 2017
22
0
Goedeavond, Op marktplaats staat momenteel een JET 250 cs tekoop.

http://link.marktplaats.nl/m1259233804

Momenteel heb ik een Festool CS50 maar die vind in hier heel stabiel en wil graag upgraden naar een vaste zaagtafel van gietijzer. Nu zag ik deze tafel staan. Wat denken jullie van de kwaliteit en dan ook de prijs die gevraagd word. Is het dat waard?

Heeft deze zaag bijvoorbeeld een riving knive of een splitter achter het zaagblad? Of is dat model daar te oud voor?

Bedankt !
 

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
205
27
Genk (BE)
Heb ongeveer dezelfde machine, maar op 'poten' ipv een vol onderstel. (dit model dus: http://www.treborwoodworkingmachine...1b30fe7e531078660600e9fdfd6.image.600x450.jpg), lijkt mij weinig verschil. Staat ook op een HBM verrijdbaar onderstel.

Gebruik hem al een tweetal (?) jaar, ben er voor zijn prijs best wel tevreden van. Het is natuurlijk geen Harvey ofzo, er zijn best wel nadelen aan ook, maar voor die prijs had ik niet anders verwacht. Ik heb er vlotjes al 8cm afrormosia mee geschulpt zonder problemen. Machine heeft idd een spouwmes, maar bij mij is die door de vorige eigenaar wel ingekort tot net onder het zaagblad, om verdoken zaagsnedes te kunnen maken.

De parallelgeleider grijpt enkel van voor, daar had ik in het begin schrik voor, maar dat valt toch goed mee. De extra uitvoertafel is niet helemaal vlak af te stellen bij mij, maar daar heb ik niet echt last van. De verrijdbare tafel (afkortslede? kan even niet op de naam komen) komt soms wel van pas, maar gebruik hem niet zo heel vaak. Is wel mooi te stellen. Het zaagblad schuin stellen gaat nauwkeurig, maar de schaal op de machine is veel te groot, dus dat meet ik altijd na, maar ik gebruik ik ook niet zo heel vaak. Ook de aanslag die er bij zit is niet echt nauwkeurig te noemen, maar gebruik ik ook quasi nooit.

Wat ik wel een groot pluspunt vond: de geleiders voor de parallelaanslag steken uit voorbij het blad. Daar heb ik het blad verbreed met een stuk betonplex met daarin een plaat waaraan mijn bovenfrees hangt. Zo kan ik de parallelaanslag ook perfect gebruiken als fence voor een freestafel.

Nu ik naar de advertentie zelf kijk ipv de fotos vind ik hem best wel vrij prijzig. Ik heb de mijne gekocht voor 450 eur geloof ik.
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.537
Lijkt me een mooie goed onderhouden machine. Als hij voldoet voor wat je er mee wil maken, zou ik de adverteerder een voorstel doen. Eventueel in combinatie met de afzuiger, als je die nog niet hebt. Als je een machine koopt om mee te werken, maakt een wat hogere aanschafprijs alleen maar uit, als je het geld niet hebt. Zeg je koopt de machine voor 1200 euro. Je gebruikt hem 10 jaar en verkoopt hem dan weer voor 400 euro. Dan heb je voor 80 euro per jaar, lekker kunnen werken. Dat is 1,5 euro in de week. Nieuw heeft de zaag iets van 2000 euro in de btw gekost. Er zit een wielstel bij, een paar extra zaagbladen. Het lijkt mij dat de verkoper in is voor een redelijk voorstel. Je kan wachten op een super aanbieding, of een machine kopen en alvast gaan zagen. De beslissing moet je zelf maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.