blinde bevestiging

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
Ik ben op zoek naar een manier om een balkje aan de muur te bevestigen met een blinde bevestiging. Op het balkje komen geen krachten, puur ter decoratie.
Nu ben ik opzoek naar een manier om het op te hangen. Ik wil niet dat er een afstand tussen het balkje en de muur is. Voor die pinnen die je veel ziet bij boekenplanken is geen ruimte voor. Na wat zoeken op internet ben ik op de volgende 2 oplossingen gekomen, alleen weet ik niet waar ze te bestellen zijn? of heeft iemand anders een andere oplossing?
095-935-0050-0BC.jpg
Zulke kapjes die je op het voorwerp schroeft en dan een schroef in de muur zet heb ik nergens kunnen vinden helaas.

114835_Montage_1.jpg
Wat betreft deze vraag ik mij af of dit stevig genoeg zal zitten.

Ik hoor graag wat jullie oplossingen hiervoor zijn!
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Rekoog is de benaming.
Wat is de afmeting van het balkje?
Alleen plakken kan ook, hitack kit samen met dubbelzijdig tape. Eraf halen wordt wel lastig dan.
Er doorheen schroeven en de schroef afdekken met een prop is ook een mogelijkheid.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Heel jammer dat de namen van dit artikel verkeerd gebruikt worden. Het artikel wat bedoeld word heet ledikanthaak. Is bij elke goede ijzerhandel te verkrijgen. Soms niet per stuk want voor een ledikant heb je er meer nodig. Ledikanthaken zijn een verzamelnaam voor bedbeslag. Kijk even op google bij afbeeldingen en je ziet er vele. https://www.baptist.nl/houtbewerkers/meubelbeslag/haken-klemmen/set-8-stuks-ledikanthaken-60mm https://www.enorm.nl/webshop/665436/ledikanthaken/857683/ledikanthaak-60-mm-hol-ijzer

Rekogen kan je er ook voor gebruiken maar hier komt het oog normaal gesproken boven het op te hangen voorwerp. http://www.kieftijzerwaren.nl/IJzerwaren/IJzerwaren-overig/34212128/Rekoog-VERZINKT85-MM.html

Ik begrijp dat velen niet de juiste namen weten maar van bedrijven die deze spullen verkopen verwacht ik dat wel.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Volgens mij is de eerste foto een cilinderrozet om over een cilinder te monteren .
Dat van de tweede foto is idd bij een doe het zelf zaak wel te vinden .

Succes Willem
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Heel jammer dat de namen van dit artikel verkeerd gebruikt worden. Het artikel wat bedoeld word heet ledikanthaak. Is bij elke goede ijzerhandel te verkrijgen. Soms niet per stuk want voor een ledikant heb je er meer nodig. Ledikanthaken zijn een verzamelnaam voor bedbeslag. Kijk even op google bij afbeeldingen en je ziet er vele. https://www.baptist.nl/houtbewerkers/meubelbeslag/haken-klemmen/set-8-stuks-ledikanthaken-60mm https://www.enorm.nl/webshop/665436/ledikanthaken/857683/ledikanthaak-60-mm-hol-ijzer

Rekogen kan je er ook voor gebruiken maar hier komt het oog normaal gesproken boven het op te hangen voorwerp. http://www.kieftijzerwaren.nl/IJzerwaren/IJzerwaren-overig/34212128/Rekoog-VERZINKT85-MM.html

Ik begrijp dat velen niet de juiste namen weten maar van bedrijven die deze spullen verkopen verwacht ik dat wel.

Tja....
Dat mag je verwachten, maar die bedrijven gaan soms ook de mist in.
In de eerste link (die van Baptist) is het grote plaatje beslist geen ledikanthaak, maar een rekoog om b.v. een kapstok mee op te hangen. En die komt niet boven het op te hangen voorwerp uit.
De 4 kleine plaatjes eronder zijn inderdaad ledikanthaken.
 
Laatst bewerkt:

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
Bedankt voor de vele reacties. En wim speciaal voor de goede benaming, dat zoekt wat makkelijker ;)



Ja zo iets zoek ik inderdaad, echter zijn deze net een klein tikje te groot. 4cm hoog zou wel kunnen. Het liefst zoek ik nog een ronde, dan kan ik namelijk makkelijker de verzinking uit boren.



Volgens mij is de eerste foto een cilinderrozet om over een cilinder te monteren .
Dat van de tweede foto is idd bij een doe het zelf zaak wel te vinden .

Succes Willem
Haha, goed gezien! Ik kon niet een foto vinden van het product wat ik zocht, vandaar deze, t lijkt er ook op haha



Wat ik me alleen afvraag bij deze is of het wel stevig is en het strak aan de muur zit. Ik vind het er slapjes uit zien namelijk.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Tja....
Dat mag je verwachten, maar die bedrijven gaan soms ook de mist in.
In de eerste link (die van Baptist) is het grote plaatje beslist geen ledikanthaak, maar een rekoog om b.v. een kapstok mee op te hangen. En die komt niet boven het op te hangen voorwerp uit.
De 4 kleine plaatjes eronder zijn inderdaad ledikanthaken.

Piet, Baptist gebruikt wel de juiste naam. Ik heb deze niet verzonnen maar zo staan ze in de boeken van de groothandels/fabrieken.
Dat ze niet gebruikt worden voor ledikanten kan ik beamen. Ik heb veel van deze spullen verkocht maar dit model nog nooit voor een ledikant maar voor o.a. kapstok e.d.
 

Rishirt

Nieuw lid
27 okt 2016
11
0
ledikanthaak.jpg in de voorraden van mijn vader heb ik verschillende van deze ledikanthaken gevonden. lengte plaatje is 65mm, breedte 16mm en de inbouwdiepte komt op ongeveer 15mm. Als interesse hebt en in de buurt van Enschede woont kan ik er wel een paar missen, als ik een afbeelding van het resultaat krijg ;)
 

gghm

Actieve deelnemer
15 aug 2013
40
0
Beste,

Afhankelijk hoe en hoe vast het balkje aan de muur moet maar misschien is het mogelijk om met een (zwaluwstaart)frees een sleufje in het balkje te frezen. In de muur dan een lenskopschroef die hierin valt. Een simpel soort 'french cleat' systeem?
Ik heb op deze manier wel eens een mdf-plaat aan de muur gemaakt, voordeel is dat je ook nog een beetje kunt schuiven, afhankelijk van hoe je de sleuven gemaakt hebt.

Veel succes!

Gijs.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.