Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

mini vlak/vandiktebank

Ik ben opzoek naar een kleine (mini) vlak/vandiktebank.
    Wie heeft er 1 staan en gebruikt hem toch niet en wil die wel verkopen.
    Graag even een fotootje erbij

Re: mini vlak/vandiktebank

Wat is klein in jouw opinie? Je hebt van die hele kleine chinese apparaatjes of bedoel je meer een afmeting met een vlakbank van ongeveer 1m tot 1,5m lang en een schaafbreedte van 20 tot 25cm?

Vraag je af wat moet ik er mee gaan doen.

Let op: ik ben destijds gegaan voor een klein vlak en vandikte bankje HBM 10 " en ook aangeschaft.
    Echter al snel bleek dat ik grotere werkstukken ging maken en de kleine machine niet toereikend bleek,dus ingeruild en een andere gekocht HBM 250 wel duurder maar wel stukken beter.

succes

Simon

Ik heb nu een scheppach hm2 combi maar zoek eigenlijk iets wat kleiners.
    Het is echt een top machine vind ik maar ondanks ruimtegebrek zoek ik wat kleiners.

Oef vrij kansloos kleiner dan dat... Misschien nog een heel oude kity waar je zelf een motor met snaar op aan moet sluiten die zijn wel wat compacter qua afmeting en veel kleiner maar toch nog redelijk goed. Anders kom je in de chinese wereld uit en kom je op dit soort apparaatjes uit:
    http://www.toolnation.nl/index.php/4046664006947.html

http://www.kruis.nl/artikelen/879092/be ... 200ed.html

Er is nog een alternatief. Koop een Dewalt of Makitta (of zo) vandiktebankje. Een lunchbox planer worden die in de engelstalige landen genoemd. Die zijn klein maar wel degelijke en zo'n 25 cm breed, dus heel wat bruikbaarder dan die Chinese speelgoedmachientjes. Je hebt dan alleen geen vlakbank. Dat kan je op verschillende manieren oplossen. De meest logische methode voor een hobbyist is de handschaaf. Daarmee maak je de plank vlak genoeg voor de vandiktebank. Een ander idee is een soort slede. Met wiggetjes en opvulstukjes leg je daar je plank in zodat hij stabiel en ondersteund is en dan duw je hem door de vandiktebank.

Dan nog een haakse zijkant maken. Met een schaaf is dat weer geen probleem, desnoods met een lange futselplank. Als je een machineoplossing zoekt, dan moet je zelf even gaan zoeken

Er staan twee INCA bankjes op marktplaats. Goede kwaliteit en veel kleiner zul je niet gaan vinden. Als je (net als bij de kity) een oplossing voor de motor verzind, bijvoorbeeld ergens inbouwen welke ruimte je toch al gebruikt dan is het perfect. Kleiner is er niet echt... dan ga je naar een goede handschaaf...

Is er op die incabankjes makkelijk een 220volt motor te zetten?

tuurlijk gewoon een 3Kw motor met softstart.

Ik geloof dat ik het dan toch maar bij mijn scheppach houd

Forum Rechten