even voorstellen Cnc Albert

Cnc Albert

Actieve deelnemer
16 mrt 2018
67
1
België ,
ik ben man 54 jaar en ben gepassioneerd door CNC machine , dus over een maand terug en okkassie merkloze cnc machine gekocht ,
daarbij natuurlijk ook de software om te kunnen ontwerpen en natuurlijk software om de machine de bewerkingen te laten uitvoeren ,
daar heb ik gekozen voor Mach3 software .
Ben nu voorzichtig alles aan het leren op mezelf aangezien ik echt geen technische achtergrond heb van zulke machine .
De komende dagen zal ik wel foto's posten van de creaties die ik de komende dagen ga uitproberen .
ik hoop hier op het forum veel bij te leren ,en hoop na en tijd dat ik dan op mijn beurt ook mensen kan helpen met de beginnende fouten
die je doet bij iets nieuws aan te leren .

Groetjes

Cnc Albert
 

Cnc Albert

Actieve deelnemer
16 mrt 2018
67
1
België ,
Toxiq mijn cnc machine heeft en bereik van 40 x 40 cm zit en Kress op kan frezen met schacht van 3,175 tot 8 mm gaan ,en toeren tot 25000 per minuut.

Groeten
Cnc Albert
 

Cnc Albert

Actieve deelnemer
16 mrt 2018
67
1
België ,
Toxiq dat is natuurlijk het eind doel mooie dingen maken voor mezelf en de kinderen ,hoop de komende dagen weken de eerste proef graveer en freeswerk hier te kunnen tonen ,
,zullen nog veel leerfouten inzitten maar we blijven proberen tot we tevreden zijn .

Groeten
Cnc Albert
 

Cnc Albert

Actieve deelnemer
16 mrt 2018
67
1
België ,
Toxiq ik heb als ontwerp software Cut2D Desktop gekocht en goed om mee te leren werken genereert ineens ook de G-code voor de Mach3 aansturing.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Vectric....goeie keus, maken mooie pakketten
Ik gebruik zelf Aspire en probeer wegwijs te worden in Fusion360 (dat is overigens gratis !)
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Welkom Albert,

CNC frezen is leuk, ik doe het bijna elke dag, en krijg er nog voor betaald ook:D

Aspire heeft een trial versie met beperkte functionaliteit, en daar zit volgens mij geen limiet op de tijd. Geen simulatie, dus een klapper merk je pas op de machine. Kan Jeroen (Toxiq) denk ik over mee praten:p. Daar moet je dan de betaalde versie voor hebben.
 
Laatst bewerkt:

Cnc Albert

Actieve deelnemer
16 mrt 2018
67
1
België ,
Ik heb mijn Cut2D Desktop legaal gekocht bij Vectric ,waarom heb ik dat gedaan omdat dan alle functies werken waar ik waarschijnlijk niet allemaal zal gebruiken ,

het kost wel wat Euro's maar het werkt dan ook naar behoren , de Aspire is het neusje van de zalm maar daar hangt ook en behoorlijk prijskaartje aan ,
misschien met de tijd dat ik gewoon upgrade naar Aspire .

Goede werkende software bespaart je tijd en hoofdpijn , en als je daarvoor moet betalen doe je dat gewoon ,en andere hobby kost ook geld .

Groeten ,
Cnc Albert
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Welkom Albert,

CNC frezen is leuk, ik doe het bijna elke dag, en krijg er nog voor betaald ook:D

Aspire heeft een trial versie met beperkte functionaliteit, en daar zit volgens mij geen limiet op de tijd. Geen simulatie, dus een klapper merk je pas op de machine. Kan Jeroen (Toxiq) denk ik over mee praten:p. Daar moet je dan de betaalde versie voor hebben.

Over een klapper ? ehhhh ben ik wat vergeten of weet jij iets wat ik niet weet ?
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Of was dit een instelfoutje? Kan natuurlijk ook, dat weet ik niet meer.
Gebeurd mij ook wel eens dat het fout gaat, soms heel lullig, maar fout is fout.

Laatst in één werkstuk twee keer een HM boor gebroken, moest dus ook twee keer worden uitgevonkt:mad:

IMG_0576.JPG
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.