Even voorstellen, AANGEVULD MET NIEUWE FOTO'S

Robert Hannessen

Nieuw lid
2 jan 2011
8
0
Hallo allemaal,

Al enige tijd zit ik met bewondering dit forum te lezen, en vond het nu wel eens tijd om mijzelf aan te melden. Ik ben Robert Hannessen woonachtig in Leusden en werkzaam als Service & Maintenance Engineer bij Arepa Benelux, naast deze full-time baan heb ik al zeven jaar een eigenbedrijf dat ik sinds kort samen met mij vader run aangezien hij vorig jaar na 46 jaar het een mooie tijd vond om uit het bedrijfsleven te stappen.

Wat doen wij zoal, nou ja eigenlijk alles, maar ik ga jullie niet lastig vallen met elektra, hydroliek, pneumatiek, metaalwerk noem maar op. Ik zal het gewoon bij hout houden ;)

Op dit moment zijn wij druk bezig om de oude werkplaats (300m2) te verhuizen naar een aanzienlijk kleinere versie (100m2), ik zal de foto's er even bijzetten straks, dit omdat mede mijn vader de zaak heeft verkocht en de nieuwe eigenaar het pand niet wil handhaven en dus is het simpel, einde oefening werkplaats. Gelukkig hebben vrienden van ons een schaapskooi vrij waar wij samen met hem een hele nieuwe werkplaats van gaan maken, dit hele proces zal ik vastleggen en met jullie delen.

Ik heb hieronder een aantal oude foto's staan, kon even niet zo snel iets recents vinden, dit klusje hebben we een paar jaar geleden gedaan voor een klantje in de buurt. Het is oud en niet veel soeps maar om zo even snel mee te beginnen.

Ik hoop zo snel mogelijk nog meer te kunnen plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Robert Hannessen




Foto-6BO6HDUG-D.jpg


Foto-4MDJ6GWS-D.jpg


Foto-SSG476ZL-D.jpg


Foto-KECKAMSL-D.jpg


Foto-MMLFOBTD-D.jpg


Foto-HF8EFWCO-D.jpg


Foto-EOV8CYCI-D.jpg


Foto-MLXHO74P-D.jpg
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Re: Even voorstellen + klein project als binnenkomer

dat is een mooi kozijn in een erg mooi huis(tenminste zo lijkt het me). leuk zo'n bedrijf wat eigenlijk alles doet. welkom op dit forum, ik ben erg benieuwd naar de totstandkoming van je nieuwe werkplaats
 

Robert Hannessen

Nieuw lid
2 jan 2011
8
0
Re: Even voorstellen + klein project als binnenkomer

Ja het is idd een mooi kozijn, we hebben toen der tijd ervoor gekozen om geen standaard kozijn profielen te gebruiken, simpel weg omdat het van monumenten zorg niet mocht. Het is een directe kopie van het origineel. De dag erna hebben we er Ruysdael glas ingezet en afgestopt met Tourquet stopverf, aan de buitenzijde zaten ook nog 60 hardgebakken tegeltjes van 120 jaar oud die hebben wij later met zwetende handjes terug geplaatst.

Gr

Robert
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Re: Even voorstellen + klein project als binnenkomer

Ziet er mooi uit. Was het niet handiger om voor het plaatsen eerst te gronden?
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Re: Even voorstellen + klein project als binnenkomer

Robert, van harte welkom.
Leuk hoor zo'n bedrijf waar ze van alles maken, denk dat je vader het bedrijf niet zo graag verkocht heeft.
Doet me denken aan het dorp Nieuw Borgvliet ten zuiden van Bergen op Zoom, waar ik ben opgegroeid. Daar kwam ik dikwijls bij een timmerman eenmans bedrijfje die ook van alles maakte, in samenwerking met een metselaar die ook een eenmans bedrijfje had. Wilde je een nieuwe dakkapel of nieuwe deuren of een verbouwing, dan kon je daar terecht. Wij gingen meestal schooien bij die timmerman voor vliegerlatjes, en die had hij altijd wel voor ons.
Een nieuwe werkplaats maken, naar mijn idee best groot is geweldig. Als alles klaar is moet je daar maar eens foto's van posten.
Ad
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
244
0
Re: Even voorstellen + klein project als binnenkomer

Hoi Robert,
Welkom op het forum. Kozijn ziet er inderdaad mooi en robuust uit.
Heb je ook nog foto nadat het project klaar was?
 

Robert Hannessen

Nieuw lid
2 jan 2011
8
0
Re: Even voorstellen + klein project als binnenkomer

Renault zei:
Ziet er mooi uit. Was het niet handiger om voor het plaatsen eerst te gronden?

Was inderdaad makkelijker geweest, maar het was die dag 28 graden (geloof ik) en de Sikkens Onol Express grondverf die wij altijd gebruiken droogt altijd enorm snel.

Creatief_Met_Hout zei:
Hoi Robert,
Welkom op het forum. Kozijn ziet er inderdaad mooi en robuust uit.
Heb je ook nog foto nadat het project klaar was?

Ben opzoek, naar de foto's ik weet dat ik er 1 moet hebben, heb er namelijk daarna nooit meer foto's van gemaakt.

Gr.
Robert Hannessen
 

Robert Hannessen

Nieuw lid
2 jan 2011
8
0
Re: Even voorstellen + klein project als binnenkomer

Creatief_Met_Hout zei:
Hoi Robert,
Welkom op het forum. Kozijn ziet er inderdaad mooi en robuust uit.
Heb je ook nog foto nadat het project klaar was?

Komt ie de voor en na...

Foto-TA4BBSWC-D.jpg

Foto-DNNUAZK3-D.jpg



rickkoorman zei:
dat is een mooi kozijn in een erg mooi huis(tenminste zo lijkt het me). leuk zo'n bedrijf wat eigenlijk alles doet. welkom op dit forum, ik ben erg benieuwd naar de totstandkoming van je nieuwe werkplaats

Het ging/gaat om dit perceeltje!! Tevens hebben we nog veel meer verbouwd aan deze boerderij, je kunt het aan het kozijn aan deze kant zien, hij is nog zo mooi wit.

Foto-4O6GWJKQ-D.jpg


Groeten

Robert
 

Robert Hannessen

Nieuw lid
2 jan 2011
8
0
Re: Even voorstellen - AANGEVULD met foto's

Vond nog een aantal foto's van wat projectjes.

Hier hoef ik geen uitleg bij te geven, simpel wand en vloertje.

Foto-UNNRSRI3-D.jpg

Foto-ZKXWM78S-D.jpg

Foto-W8IK4JS7-D.jpg

Foto-MSVGLDG8-D.jpg


Dit was een leuk project van mijzelf, ik wou van Festool de Freessjabloon kopen maar vond de prijs echt ........ duur. Dus ja wat doe je als je een freesbank heb staan, en een flinke voorraad RVS en Aluminium, dan maak je hem zelf. Hier een aantal foto's van het proces, zal even wat foto's maken van het eindproduct.

Foto-RFZK7KR6-D.jpg

Foto-U3TLTJYH-D.jpg

Foto-FZZJDBV6-D.jpg

Foto-YMJBYQBP-D.jpg

Foto-I3HPPQMK-D.jpg


Groeten,

Robert Hannessen
 

Robert Hannessen

Nieuw lid
2 jan 2011
8
0
Ik weet dat het metaalbewerking is, en had ook beloofd jullie niet lastig te vallen met deze takt van sport, maar het geen wat ik aan het frezen ben is toch echt 100% voor houtbewerking bedoelt.

Groeten

Robert Hannessen
 

Hubert.

Actieve deelnemer
21 mei 2008
300
0
Krimpenerwaard
Als ik je zo zie op die eerste foto's.... hoe oud is je vader dan wel niet? :?

Geintje :lol:

leuk project dat kozijn, ben een groot voorstander van de oude stijl kozijnen, lekker dik met een duivenjagerprofiel erin. :cool:
 

Robert Hannessen

Nieuw lid
2 jan 2011
8
0
Hubert. zei:
Als ik je zo zie op die eerste foto's.... hoe oud is je vader dan wel niet? :?

Geintje :lol:

leuk project dat kozijn, ben een groot voorstander van de oude stijl kozijnen, lekker dik met een duivenjagerprofiel erin. :cool:

Die ouwe, is inmiddels 60 jaar oud :lol: en kan nog gelukkig werken als paard.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Re: Even voorstellen + klein project als binnenkomer

Robert Hannessen zei:
Renault zei:
Ziet er mooi uit. Was het niet handiger om voor het plaatsen eerst te gronden?

Was inderdaad makkelijker geweest, maar het was die dag 28 graden (geloof ik) en de Sikkens Onol Express grondverf die wij altijd gebruiken droogt altijd enorm snel.

Maar het hout is aan de muurkant dus niet 'beschermd'. Mij is altijd geleerd dat het beter is om hem eerst in de grondverf te zetten, dan te plaatsen en daarna af te lakken. Dan zou het zo zijn dat vocht er langer over moest doen om in te trekken en daardoor minder snel ging rotten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.