Hallo

Kalin

Nieuw lid
8 jun 2016
3
0
Hallo, sorry dat ik mezelf niet eerst heb voorgesteld. Ik ben hobby-houtbewerker. Ik gebruik vooral handgereedschap. Ik woon in de buurt van Arnhem in Bemmel. En wat het belangrijkste is - ik spreek geen Kanaal, dus dit is een Google-vertaling.


Ik wil meubels maken - Shaker, Arts & Crafts-stijlen.


Nu vraag ik me af waar ik de bron kan vinden voor relatief goedkope hardhouten planken. Ik geef de voorkeur aan eik, kastanje.
Ik koop gebruikte gereedschappen - betere kwaliteit - lagere prijs. Dus elk advies voor gereedschapswinkels voor oude, antieke houtbewerkingshandgereedschappen zal ook nuttig zijn.


Ik spreek Engels. Oorspronkelijk kom ik uit Bulgarije.


Dank je.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Hi Kalin,

Welcome! Regarding wood, if you're looking for oak, you should just try second-hand stores. Buy an old desk an use the wood for a new project. In Nijmegen we have Het Goed, but you'll find cheaper stuff on marktplaats.
For old tools, marktplaats is also a good place to start. Or go to the Gofferpark (Nijmegen) on Koningsdag. Many people will be selling old stuff. It's likeley you'll find some old hand tools.

cheers,
meron
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Hi Kalin,

Welcome at this forum!
Am I correct that we met at the Unplugged Woodworkers group on Facebook?!

I am sure you will be able to find all the help and answers you need right here!

Regards,
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Hallo Kalin,
Try to find a Parket shop in your neighbourhood sometimes they have an old floor from clients who bought an new floor.
Sometimes you can have this old wood for free or for very cheap.

Good luck

Simon
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.