fiets 65/66 cm hoog met schijfremmen

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Na een klein conflict met een auto dat het verschil tussen voorrang hebben en voorrang krijgen haarfijn uiteenzet, heb ik behalve een aantal hechtingen in mijn oor ook een ontzet fietsframe.

Ik ben nu met spoed op zoek naar een hoge (65/66 cm) fiets met schijfremmen. En hoewel een Santos o.i.d randonneur mooi is, vermoed ik dat ik die niet uit de dagwaarde kan betalen. Dus als er iemand toevallig bij een particulier of fietsenmaker iets weet of ziet, zou ik een tip op prijs stellen. Sinds ik die fiets een aantal jaren geleden kocht, heb ik nooit meer een betaalbare gebruikte met die eigenschappen gezien (anders had ik hem gelijk als reserve gekocht!).

Bedankt!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Wat is betaalbaar Jurriaan, anders heb je kans dat dat in een ellenlange discussie ontaard

Vervelend van het ongeluk, recent gebeurd ?
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Anders een nieuw houten fietsframe maken? :p

Maar in ieder geval beterschap en succes met de zoektocht. Ik kan je er niet verder mee helpen.
 

hopmangj

Actieve deelnemer
2 sep 2015
68
0
@jurriaan Beterschap zeg.
Maar ehm bij ons in Lauwe zitten toch 2 fietsenmakers? Hebben die niets staan?
Anders Druten en Horssen?
De meeste zaken hebben veel te veel 2ehands fietsen staan en voor 500 euro moet je wel wat moois kunnen kopen lijkt me.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Kun je niets meer van je oude fiets overzetten? Dan heb je alleen een frame nodig.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Of zoiets, qua hoogte volstaat dat zeker ;-)

profileImage279Rht-lrg.jpg
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Dat is zware pech Jurriaan. Ik heb nog een nagelnieuwe Batavus staan met schijfremmen van 2015 met een hoogte van 58 cm. Heb jaren bewaard voor familiegebruik. Maar ja geen klanten.
Ik heb natuurlijk niet jouw lengte maar het zadel wal hoger gaat wellicht ook.
Het was een actiefiets. Voor houtvrienden daarom €250,--.
vr.gr. Jan Pranger.

P7240001.jpg

P7240002.jpg

P7240003.jpg
 

w00t

Actieve deelnemer
11 aug 2016
46
5
Vanwaar de eis van de schijfremmen? Ik heb zelf een zeer degelijke gazelle solide 70cm en wil wel eens de overstap naar wat kleiners maken.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Ik weet niet hoe gehavend je fiets is, maar een los frame is ook een optie als je de rest kunt gebruiken en overbouwen.

Een stalen Surly frame is zeer geliefd bij vakantiefietsers en nog betaalbaar: https://www.bike-components.de/de/Surly/Disc-Trucker-700C-28-Rahmenkit-Modell-2018-p61154/

Wel iets boven je budget en uiteraard met het werk van overzetten van de onderdelen, maar dit zijn echt wel goede sterke frames.
Komen de wielen en bijvoorbeeld de trapas erbij omdat die kapot zijn/ niet passen, dan wordt het wellicht minder interessant.

Zowel Bike-components als Rose-design zijn twee Duitse webwinkels waar fietsonderdelen zeer goedkoop zijn, ze bijna alles kunnen leveren en ook nog betrouwbaar zijn.

Collega's van mij als ikzelf hebben met beide alleen maar goede ervaringen.
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
De remmen op de aangeboden Batavus zijn geen schijfremmen.
Het zijn 'verbeterde' trommelremmen met koelschijven.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Bedankt voor de tips zo ver, de plaatselijke fietsenmaker hoopt me iets nieuws te verkopen (Trek 920), maar als er iets nieuws komt, wil ik liefst die onderhoudsgevoelige derailleur ook kwijt - Rohlof is goed, Pinion is nog weer beter, maar die prijzen stijgen ook wel behoorlijk.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Maak je zoveel kilometers dan? Zelf heb ik een Trek met Shimano Alfine 8 naaf en Continental belt drive. Alhoewel de versnellingsverhoudingen niet zo mooi verspreid liggen als bij een Rohloff naaf, bevalt die erg goed. Het is mijn stadsfiets, ik heb hem twee en een half jaar en nog nooit onderhoud gegeven. Is ook bijna niet nodig.

Het is wel een fiets met cantilever remmen, maar er zijn ook modellen met schijfremmen.

Verschil tussen de Nexus en Alfine naaf is kogel vs naaldlager. Altijd voor de Alfine gaan. Er is ook nog een 11 versnellingsvariant.

Rohloff is mooi, maar dat is onverwoestbaar, dan moet je ook kilometers maken om de aanschafprijs te verantwoorden. En 14 versnellingen heb je in het vlakke Nederland niet nodig.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Ik weet niet hoe gehavend je fiets is, maar een los frame is ook een optie als je de rest kunt gebruiken en overbouwen.

Een stalen Surly frame is zeer geliefd bij vakantiefietsers en nog betaalbaar: https://www.bike-components.de/de/Surly/Disc-Trucker-700C-28-Rahmenkit-Modell-2018-p61154/

Wel iets boven je budget en uiteraard met het werk van overzetten van de onderdelen, maar dit zijn echt wel goede sterke frames.
Komen de wielen en bijvoorbeeld de trapas erbij omdat die kapot zijn/ niet passen, dan wordt het wellicht minder interessant.

Zowel Bike-components als Rose-design zijn twee Duitse webwinkels waar fietsonderdelen zeer goedkoop zijn, ze bijna alles kunnen leveren en ook nog betrouwbaar zijn.

Collega's van mij als ikzelf hebben met beide alleen maar goede ervaringen.

Mijn 29-er MTB Frame is van Surly. Ik heb het Frame als verjaardagscadeau gekregen en daarna zelf de fiets helemaal opgebouwd. Als je onderdelen kunt hergebruiken ben je al een heel end op weg.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.