schuurpapier kopen

Jan 1961

Actieve deelnemer
13 mrt 2018
64
0
Holland
Ik wil graag mijn beitels slijpen met schuurpapier, maar die korrel dikte heeft de bouwmarkt niet.
Op youtube hebben ze het vaak over 1500 tot 3500 , t ja maar waar kan je dat bestellen ?
Iemand een idee.

En denk natuurlijk wetpaper schuurpapier
 

Luinge

Actieve deelnemer
24 mei 2016
185
10
Maar dan kan je toch mooi prijs vergelijken en bestellen waar het goedkoopste is.
Over welke korrel je nodig hebt, dat is een andere vraag. Ook daar zijn heel veel YT filmpjes van te vinden met diverse meningen.
Ik gebruik waterstenen, heb daar dus geen ervaring mee.
Je moet er even op wachten, maar voor een paar centen kan je lekker expirementeren: Banggood
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
schuurpapier 250 grit en dan afwetten volgens onze Paul Sellers werkt ook. 10.000 grit is mooi maar dan moet je het schijnbaar weer opruwen voor het schilderwerk.
Zelf ben ik ook behept, want ja, ik heb ook een wetsteen van 6000 en wet daarna ook nog.......
Leuk hoeveel topics er zijn en iedere keer weer komen over het wetten en slijpen.
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
867
183
Dat kan uiteraard, vroeger gebruikte je een 400 steen en ging dan wetten. Maar doorgaan naar een fijnere korrel zorgt er voor dat je sneller klaar bent met wetten of dat je langer een scherpe beitel hebt.
 

The Chairman

Actieve deelnemer
8 dec 2017
28
0
Den Haag
Ik heb wel eens goedkoop een setje schuurpapier tot zeer fijne korrel gekocht via aliexpress. Paar weekjes wachten, maar dan heb je (zeker voor die prijzen) prima spul om eens wat uit te proberen.
 

Jan 1961

Actieve deelnemer
13 mrt 2018
64
0
Holland
Erfenis van schoonvader leverde meerde wetstenen op :)), kan helaas nog even geen foto sturen stenen en al mijn gereedschap ligt in mijn Caravan in het zuiden.
Woon nu antikraak in het Noorden ( erg gezellig onder de jeugd) maar over 16 dagen ga ik die kant weer op.
 

Jan 1961

Actieve deelnemer
13 mrt 2018
64
0
Holland
Ik koop soms via Banggood zal eens kijken of zij het ook verkopen.
Dit kwam ik tegen bij Pinterest Iemand ervaring hier mee .beitelhulp.jpg
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Nu je toch naar steentjes kijkt: ik heb een tijd lang met een goedkoop goudkleurig diamant plaatje 400/1000 van AliExpress geslepen, daarna met een steen Robijn/Emerald (3000/10000, ook AliExpress) en dan leer met polijstmiddel. Dat beviel me beter dan waterstenen, omdat die hol werden en daarmee mijn beitels bol. Het vlakke plaatje deed het zoveel beter dat ik uiteindelijk de Faithfull 400/1000 diamantsteen gekocht heb (via Toolstation?). Daar ben ik echt superblij mee.
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Mijn voorkeur is voor oliestenen. Worden niet zo snel hol, zeker de fijnere stenen niet. Zijn ook relatief goedkoop in vergelijking met enkele andere slijpsystemen die hier langskomen en persoonlijk vind ik het minder rommel geven dan bijvoorbeeld waterstenen. Je kan beginnen met een medium India, (eventueel later) aangevuld met een mooie oude Washita voor het afwetten.
Een medium India heb je nieuw voor iets van 20 euro, en bij Ducotools staat er momenteel een goede Pike Washita (ik denk no1 kwaliteit) te koop voor 50 euro. Let wel op, de echte Washita's kan je alleen tweedehands kopen, want ze worden al jaren niet meer gemijnd. Laat je dus niet verleiden door aanbieders die een nieuwe Washita verkopen want dan krijg je een Soft Arkansas en dat is een hele andere steen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.