Hulp voor juiste freesbit of andere oplossing.

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Voor mijn eiken boomstam tafelblad heb ik een aantal u profielen 25x25x2 mm gehaald die ik er in wil frezen tegen het schotelen.

Maar nu kan ik nergens een dunne (4 of 5 mm) freesbit vinden die rond de 25 mm of meer diep kan, ik zit dan al snel aan een 8mm bit vast,
maar dit worden dan 2 te brede sleuven naast elkaar.

De bedoeling is dat de u profielen met de 2 zijkanten in 2 sleuven valt zodat ik langere schroeven kan gebruiken.

Met de invalzaag sleuven zagen kom ik te dicht bij de kanten, hoe zouden jullie dit oplossen of weten jullie waar ik een juiste freesbit kan kopen.

Groet, Sky.
 

hopmangj

Actieve deelnemer
2 sep 2015
68
0
Oef 5 mm en dan 25 mm lang is denk ik niet te verkrijgen.
waarom kan het niet met de invalzaag?
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Zo’n dun freesjes met die lengte breekt heel snel vandaar dat hij niet gemaakt wordt
Gewoon lekker zagen die sleuven
Mvg Leroy
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Met zagen kom ik heel dicht bij de rand van het blad, 2cm ongeveer, het vervelende is dat precies de buitenste delen iets omhoog gaan staan, er de klant een matrix poot wil, deze poot houd het blad niet voldoende vlak.

Maar ga het straks nog even goed bekijken.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Laatst bewerkt:

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Om voldoende diepte dicht bij de rand te krijgen heb je een zaagblad met een kleine diameter nodig. Die zijn er wel:

Je kunt een lamellenfrees rechtop langs een geleider gebruiken, dan krijg je een zaagsnede van 4mm breed. Ik weet alleen niet of je 25 mm diepte haalt, dat zal model-afhankelijk zijn.
En anders zo'n modern cirkelzaag-/haakseslijper-mixje van de Aldi, goedkoop in aanschaf en je schijnt er zelfs aanrechtbladen mee te kunnen zagen...:rolleyes:
 

JMe

Actieve deelnemer
25 mrt 2017
121
33
Inzagen en dan de profielen afronden in de radius van je zaagblad?
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Bedankt voor de oplossingen, het zagen ga ik even in een proefstuk doen met het afronden van de profielen.

De freesjes van alie kunnen maar heb de wachttijd van de verzending niet.
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Je kan de afronding van je zaagblad in het tafelblad ook rechtmaken/uitdiepen met een oscillerende multitool bv.

Met de Festool Vecturo zéér nauwkeurig te doen mbt. dat invalhulpstuk, maar los uit de hand ook makkelijk doenbaar met elk andere multitool.
vecturo_igel.png
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.