messenrol voor oude robland vvdiktebank

koen sweelssen

Nieuw lid
29 sep 2009
13
0
Gevraagd:messenrol voor oude robland

Hoi beste mensen,

Uit deze bijna antieke vlak- en vandiktebank is de messenrol geslagen, nadat de messen niet beveiligd in de rol zaten. Ik ben op zoek naar een rol voor deze machine. Typenummer onbekend (zelfs bij Robland). Wie kan mij helpen of de weg wijzen naar iemand waar ik het kan proberen?

Dankjullie
IMG_1866.jpg
IMG_1863.JPG
IMG_1862.jpg
IMG_1861.JPG
DC3FEECC-B65B-4608-9015-5071120BF128.JPG
IMG_1867.jpg
 
Laatst bewerkt:

koen sweelssen

Nieuw lid
29 sep 2009
13
0
Hallo forummees,

Ik heb wat pech met mijn pas gekocht Robland. Antiek ongeveer. Een mes is uit de messenrol geslagen. Gelukkig met de schrik vrij. Maar de machine heeft een behoorlijke klap gemaakt. De messenrol is verbogen. Onderdeel natuurlijk niet meer verkrijgbaar bij Robland. En wat Nu? Ik zat zelf te denken om de rol wat terug te laten duwen en weer rond te laten draaien bij een metaalbewerker.
Maar! Misschien heeft iemand van jullie nog een geniaal idee of eenzelfde bank staan voor onderdelen? Het typenummer van de bank blijkt onmogelijk te achterhalen te zijn. Deze oude jonge is van voor de X en de K series.

IMG_1866.jpgIMG_1867.jpgDC3FEECC-B65B-4608-9015-5071120BF128.JPGIMG_1861.JPGIMG_1863.JPG
 
P

Pel

Guest
Dat krijg je absoluut niet meer goed Koen, terug buigen en er weer een mes in doen is levens gevaarlijk, hoe is dit in godsnaam gebeurd? Het enige wat kan is een nieuwe messenas van dezelfde maat. Meet de as exact op misschien heeft iemand nog een as liggen van deze maat? Hoe langer ik hier naar kijk hoe meer de rillingen over mijn rug lopen, brr.

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Laatst bewerkt:

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
de stukken zijn ook uit de tafel geslagen zie ik, gelukkig ben je met de schrik vrij gekomen (en met stukken aan je machine, maar dat is gelukkig niet héél erg)
succes met de reparatie!
 

koen sweelssen

Nieuw lid
29 sep 2009
13
0
interesting! heel oud dus. Die van mij is 310. tersa ziet er interessant uit. Geen idee hoe je dat op en af de as krijgt.
 

koen sweelssen

Nieuw lid
29 sep 2009
13
0
Hoi Pel, de beitelhouder zat er verkeerd om in. Ik weet dat ik er een heb goedgedraaid. Ik had de machine net gekocht. Was nog aan het afstellen. Het kan zijn dat ik zelf de beitelhoudr verkeerd om heb geplaatst. Maar het kan ook zijn dat ie verkeerd zat toen ik m kreeg. Anyways, ik ben met de schrik vrij gekomen. En heb de bedoeling dat dit voorval uiteindelijk ten goede komt, hoe weet ik niet. Maar er komt een oplossing.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Zat de stelschroef met de kop wel in de beitel en niet eronder?
Je hebt veel geluk gehad.
Als ik het me goed herinner, gaven deze holle blokken wel eens problemen.

Koop er nog zo een en je hebt voldoende reserve onderdelen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.