Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Gevraagd:messenrol voor oude robland

Hoi beste mensen,

Uit deze bijna antieke vlak- en vandiktebank is de messenrol geslagen, nadat de messen niet beveiligd in de rol zaten. Ik ben op zoek naar een rol voor deze machine. Typenummer onbekend (zelfs bij Robland). Wie kan mij helpen of de weg wijzen naar iemand waar ik het kan proberen?

Dankjullie
    IMG_1866.jpg
    IMG_1863.JPG
    IMG_1862.jpg
    IMG_1861.JPG
    DC3FEECC-B65B-4608-9015-5071120BF128.JPG
    IMG_1867.jpg
    Laatst gewijzigd door koen sweelssen; 11-03-18 om 13:29.

Is dit de uitvoering met de holle beitelas / beitelblok?
    Laatst gewijzigd door Ronald L.; 11-03-18 om 13:47.
    sometimes you just need a bigger hammer

messenrol voor oude robland vvdiktebank

Hallo forummees,

Ik heb wat pech met mijn pas gekocht Robland. Antiek ongeveer. Een mes is uit de messenrol geslagen. Gelukkig met de schrik vrij. Maar de machine heeft een behoorlijke klap gemaakt. De messenrol is verbogen. Onderdeel natuurlijk niet meer verkrijgbaar bij Robland. En wat Nu? Ik zat zelf te denken om de rol wat terug te laten duwen en weer rond te laten draaien bij een metaalbewerker.
    Maar! Misschien heeft iemand van jullie nog een geniaal idee of eenzelfde bank staan voor onderdelen? Het typenummer van de bank blijkt onmogelijk te achterhalen te zijn. Deze oude jonge is van voor de X en de K series.

IMG_1866.jpgIMG_1867.jpgDC3FEECC-B65B-4608-9015-5071120BF128.JPGIMG_1861.JPGIMG_1863.JPG

Hoi Roland L. Ja hij heeft een holle beitelas.
    Laatst gewijzigd door koen sweelssen; 11-03-18 om 14:22.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Dat krijg je absoluut niet meer goed Koen, terug buigen en er weer een mes in doen is levens gevaarlijk, hoe is dit in godsnaam gebeurd? Het enige wat kan is een nieuwe messenas van dezelfde maat. Meet de as exact op misschien heeft iemand nog een as liggen van deze maat? Hoe langer ik hier naar kijk hoe meer de rillingen over mijn rug lopen, brr.

Groet Pel.
    Laatst gewijzigd door Pel; 11-03-18 om 14:35.

Volgens mij is dit er ook zo een https://www.marktplaats.nl/a/doe-het...reviousPage=lr
    en nog een https://www.marktplaats.nl/a/doe-het...reviousPage=lr
    De breedte kan afwijken, je had in elk geval 260 en 310 mm breed.
    Die met de holle assen zijn redelijk oud, die hier stond, is in 1985 2ehands gekocht en 15 jaar later verkocht.
    Maar dit wordt een nieuw blok, misschien meteen een tersa as?
    Laatst gewijzigd door Ronald L.; 11-03-18 om 14:45.

de stukken zijn ook uit de tafel geslagen zie ik, gelukkig ben je met de schrik vrij gekomen (en met stukken aan je machine, maar dat is gelukkig niet héél erg)
    succes met de reparatie!

interesting! heel oud dus. Die van mij is 310. tersa ziet er interessant uit. Geen idee hoe je dat op en af de as krijgt.

Heel de as uitwisselen, deze kan bij het schroot.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten