Effe iest uitproberen

sjeep

Actieve deelnemer
7 aug 2010
118
0
In de rapte moest ik een lade maken voor in mijn gereedschapskast en ik piekerde over de verbindingen van de zijkanten met de rug en de voorkant.
Ik dacht aan iets wat ik hier al eens ergens ben tegengekomen, een link naar een filmpje op youtube.

effe rap iets in elkaar geknutseld en ik moet zeggen ik was verbaasd van de nauwkeurigheid.
Ik ga proberen een iets uitgebreidere versie te ontwerpen met meer mogelijkheden.






gebruikte houtsoort waren enkele reststukjes essen.

Attached files
 

Dries Haneborst

Actieve deelnemer
14 jun 2010
185
0
Hoi,

Erg mooi gedaan! Een erg mooie en superstevige verbinding.

Ik heb toevallig laatst hetzelfde gedaan omdat ik een zaagtafel met freesblad tot mn beschikking had. De mal is echt supersimpel en het resultaat is erg goed.
 

sjeep

Actieve deelnemer
7 aug 2010
118
0
Bedankt,
inderdaad vergeten te vragen aan het forum, Zo van die freesbladen waar zou ik die ergens kunnen vinden? en zijn er ook verstelbare te krijgen?
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Als aanvulling.
Ik gebruik dezelfde truc vaak met de freestafel.
Dan krijg je de verbinding die Ikea :( ook heeft, en tja, die vinden mensen vaak erg mooi... ;)
gandel

Attached files
 

Houten Klaas

Actieve deelnemer
1 feb 2009
83
0
Sjeep,
Mooie verbinding, erg strak.
Ik heb het laatst ook geprobeerd en een mooi "jig" gemaakt. Vond het alleen jammer dat je geen bredere tanden kunt zagen dan die 3,5 mm van het zaagblad.
Had je daar ook nog een oplossing voor? Enne, link naar filmpje vind ik ook leuk!

grtn Bart
 

pepijn

Actieve deelnemer
3 nov 2010
169
4
Je kan het stuk natuurlijk meerdere keren langs je zaag halen :lol:
 

sjeep

Actieve deelnemer
7 aug 2010
118
0
Ik heb mijn idee ontworpen via dit filpmje, de andere had ik ook al gezien.
Ik wil hem ook nog verstelbaar maken zodat ik er meerdere zaagdiktes mee kan zagen.

lmrGa_LDxoE[/MEDIA]]
 

sjeep

Actieve deelnemer
7 aug 2010
118
0
Berichtje voor de baas,
is het eigenlijk mogelijk om ook filmpjes rechtstreeks op het forum te zetten? Ik bedoel daarmee dat ik een filmpje maak met mijn foto toestel en er dat kan opzetten?

gr
sjeep
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Beide methodes wel eens uitgeprobeerd (zaagtafel en freestafel). Ik heb ooit eens een grove vingerlas gemaakt (5cm) in een 5cm dik eiken blad om een bankje te maken. Dat had ik gedaan met bovenfrees en geleiderrail, De geleiderrail dwars op de kopse kant vastgezet en telekens een stukje verschuiven. Dat was wel spannend in het begin, maar eenmaal ontdekt dat het prima werkte ging het helemaal goed. Wel opletten waar je begint want je moet continue ondersteuning behouden...

Weer een andere (en heel luie methode) is gewoon de VS600. Maar goed die heeft dus maat beperkingen...
 

Ernie

Actieve deelnemer
8 feb 2010
125
2
Wassenberg ( D )
Hallo Sjeep

Heb de box joint jig zoals in het youtube filmpje gemaakt.
Ik kan wel een kopie maken van de bouwtekening en je die toesturen!

Groeten, Ernie
 

Ernie

Actieve deelnemer
8 feb 2010
125
2
Wassenberg ( D )
Hallo sjeep en renault,
Mail jullie adres maar door dan doe ik ze op de post!
Als er meer liefhebbers zijn laat maar weten.

Groeten, Ernie
 

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
E.Groen zei:
Hallo sjeep en renault,
Mail jullie adres maar door dan doe ik ze op de post!
Als er meer liefhebbers zijn laat maar weten.

Groeten, Ernie

Ernie, een ingescand exemplaar zou al perfect zijn (en scheelt kosten natuurlijk!)
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Als het hier gaat om gekochte bouwplannen van Matthias Wandel in plaats van zelfgemaakte tekeningen van een eigen ontwerp, dan is het niet zo netjes die op grote schaal te gaan rondsturen. Hij geeft op zijn site ook aan dat hij het op prijs zou stellen als zijn bouwplannen niet buiten de familie en vriendenkring zouden worden weggegeven of verkocht.

Daarnaast, wie heeft er de $16 nou niet voor over. Matthias maakt hele mooie ontwerpen van machines waarvan bv de pantorouter commercieel niet eens verkrijgbaar is!

@lex
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.