Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 28

Houtdraaien en houtsnippers in huis...

Ik heb juist een nieuwe houtdraaibank gekocht en.... moeder de vrouw is niet blij als ik uit de kelder kom en overal houtsnippers achter laat... Heb al eens gekeken bij Vanhaute in Beernem naar een "houtdraaijas" kost toch heel veel geld... Kan iemand mij een tip geven om moeder de vrouw toch een beetje tegemoet te komen? Ben wel lid van de Vlaamse houtdraaiers maar heb nergens gevonden hoe je zo'n leuke jas kan aankopen...

Hoe herkenbaar :-)
    ik gebruik een vest met een kraag die redelijk sluitend is
    Echter merk ik dat de meeste krullen uit mijn schoenen kwam, ik draag tegenwoordig vaak laarzen met broek er overheen, als ik stop en na binnen ga spuit ik de boel eerst even af met de compressor, dat alles bij elkaar scheelt een hoop.
    Met een hamer past alles...

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ken je niet iemand die handig met een naaimachine om kan gaan, zo,n jas is m.i. makkelijk te maken met wat zakken op de achterkant, en een sluiting aan de hals van klittenband. Zelf heb ik er helemaal geen last van, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik alleen woon.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Stofjas werkt ook prima
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Ik gebruik zo'n fleece trui met een hoge kraag met rits. Dingen zijn voor een habbekrats te krijgen. Mouwtje opstropen en draaien maar. Voor je naar binnen loopt ding uit en even afblazen met de compressor.

Bij Schulte in Meppen zijn ze aanzienlijk goedkoper. Je doet jaren met zo'n jas.

Bij baptist waren ze ook best betaalbaar. En klompen zijn ook prima draaischoeisel. Veilig en snel uit te trekken...

Ik draag sinds kort een overal in plaats van een werkbroek. Dat scheelt al aanzienlijk.
    Als je geen stof in huis wil brengen is de enige echte oplossing al je kledij en schoeisel in de werkplaats achter laten.
    En als je toch sporen achter laat het zelf opkuisen !
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

AAW jas, heel licht, perfect.
    AAW: American Association of Woodturners

Stofjas laten naaien door de vrouw.
    Klitteband sluiting rond hand en polsen.
    2 zakken op de rug.
    Klompen aan de voeten.

Forum Rechten