Houtdraaien en houtsnippers in huis...

luk knops

Actieve deelnemer
10 nov 2012
138
4
Roosdaal (België)
Ik heb juist een nieuwe houtdraaibank gekocht en.... moeder de vrouw is niet blij als ik uit de kelder kom en overal houtsnippers achter laat... Heb al eens gekeken bij Vanhaute in Beernem naar een "houtdraaijas" kost toch heel veel geld... Kan iemand mij een tip geven om moeder de vrouw toch een beetje tegemoet te komen? Ben wel lid van de Vlaamse houtdraaiers maar heb nergens gevonden hoe je zo'n leuke jas kan aankopen...
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hoe herkenbaar :)
ik gebruik een vest met een kraag die redelijk sluitend is
Echter merk ik dat de meeste krullen uit mijn schoenen kwam, ik draag tegenwoordig vaak laarzen met broek er overheen, als ik stop en na binnen ga spuit ik de boel eerst even af met de compressor, dat alles bij elkaar scheelt een hoop.
 
P

Pel

Guest
Ken je niet iemand die handig met een naaimachine om kan gaan, zo,n jas is m.i. makkelijk te maken met wat zakken op de achterkant, en een sluiting aan de hals van klittenband. Zelf heb ik er helemaal geen last van, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik alleen woon.:D

Groet Pel.
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Ik gebruik zo'n fleece trui met een hoge kraag met rits. Dingen zijn voor een habbekrats te krijgen. Mouwtje opstropen en draaien maar. Voor je naar binnen loopt ding uit en even afblazen met de compressor.

tricorp-fleece-sweater-fl320.html
fl320marine.de64ed1433f78160e1e0006a842388b9.jpg
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ik draag sinds kort een overal in plaats van een werkbroek. Dat scheelt al aanzienlijk.
Als je geen stof in huis wil brengen is de enige echte oplossing al je kledij en schoeisel in de werkplaats achter laten.
En als je toch sporen achter laat het zelf opkuisen :rolleyes:!
 

rtm7qw3y

Actieve deelnemer
29 jan 2018
62
0
Stofjas laten naaien door de vrouw.
Klitteband sluiting rond hand en polsen.
2 zakken op de rug.
Klompen aan de voeten.
 
P

Pel

Guest
;););) Ik zie het zo voor me houtdraaien in een Borat outfit;)

Groet Pel.
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Wat een geluk hebben jullie allemaal dat jullie in huis mogen draaien. Ik ben naar de schuur verbannen :)
 

Thymen

Actieve deelnemer
4 feb 2016
132
1
Enschede
Klompen aan de voeten.

Vroeger werden klompen, ook door timmerlieden, veel gedragen. Dat herinnert me aan...

Mijn vader werkte voor een fabriek waar ze rubber transportbanden maakten. Denk een halve eeuw terug, toen de milieu-regels iets minder scherp waren, dus de chemicalien, en de vulstoffen zoals roet die gebruikt werden kwamen in vaten en zakken aan, en bij het gebruik ervan kwam er wel eens wat op de vloer.

Toen op een dag opeens een timmermannetje bij de kalander stond, had hij heel fatsoenlijk zijn klompjes bij de fabrieksdeur uitgedaan. Hij stond daar dus op kousevoeten. Met de pet in de hand vroeg waar het kantoor was.

De weg daar naar toe liep, uiteraard, door de hele fabriek, inclusief het roethok, om uiteindelijk op 'kantoor' van de directeur te eindigen. En laat men daar nou net nieuwe lichte vloerbedekking hebben gekregen.....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.