Multiplex voor kinderkast afwerken

NexusNL

Actieve deelnemer
7 nov 2017
31
1
Omg Eindhoven
Heren,
Ik heb mijn mond voorbij gepraat aan moeders de vrouw en ik ga een wandkast en bed voor mijn zoon bouwen :D. Ik ben niet heel ervaren dus het zal een leuke klus / leerschool worden.

De inspiratie;
4727dc60422767.5a4cb9077f638.jpg
Screen Shot 2018-03-04 at 15.54.48.jpg



















Nu al een paar weken aan het tekenen om een gevoel bij de maten te krijgen (erg leuk programma Sketchup). En nu komt het dat ik wil na gaan denken over de details zoals afwerking.

De kast zal van multiplex met berken bovenlaag worden gemaakt. Wisaplex. Mooi spul, sterk en niet te zwaar.
Een gedeelte van de deuren zal blank blijven; wat kan ik hier het beste op doen om het te beschermen tegen vieze vingers e.d.? Ik denk dat ik de binnenkant van de kast er ook mee zal behandelen dus ik heb vrij veel nodig (lees; hou het goedkoop) :)
 

ccrider

Actieve deelnemer
24 jan 2011
178
17
Beusichem (Betuwe)
Ik heb goede resultaten behaald met Trealyx Meubellak. Niet duur, makkelijk te rollen en de matte versie zie je nagenoeg niet. Skylt schijnt ook mooi te zijn. Heb ik zelf geen ervaring mee.

Groet,
CC
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.071
394
Als je het hout mooi vind zoals het is
Is skylt het product je ziet of voel niet dat het er op zit maar het is niet goedkoop.

op zich kan je elke verf of lak gebruiken om je kasten af te werken.
 

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
234
71
Ik heb recent een bureaublad gemaakt van twee oude grenen tafelbladen die we nog hadden. Het hout heb ik van dikte geschaafd waardoor het weer zijn oorspronkelijke lichte kleur had. Dit wilden we graag zo houden. De verfwinkel raadde trae lyx blanke lak aan met een klein beetje witte kleurstof. Het geeft een wat "white wash" achtig effect. Ik ben erg tevreden over het resultaat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.