Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 41

3 meter hoge plafonds, hoe werk je daar mee/tussen?

We hebben plafonds van iets meer dan 3 meter hoog.
    Elke keer als ik er over denk om wat te gaan bouwen van vloer tot plafond - meterkast, washok, inbouwkast slaapkamer - loop ik in plannen stuk op die hoogte.
    Eerst op de constructieve delen, waar haal je tegenwoordig nog hout vandaan dat niet tordeert, krom is, etc?
    Een frame van hout waarbij alles recht en haaks is...hoe doe je dat als je lange lengtes wilt/moet gebruiken.
    Mogen jullie bij de houthandel uitzoeken?
    En ik zou graag als bekleding plaatmateriaal gebruiken, een mooie berkentriplex met een whitewash.
    Maar dan ononderbroken, en meer dan 250cm lengte plaatmateriaal ben ik nog niet tegengekomen....en naden wil ik niet.
    Hoe lossen jullie dit soort dingen op?
    Misschien zeer banale basic vragen, mocht dat zo zijn excuus.

Drie vragen, drie antwoorden:
    1. Hout werkt altijd, zelfs als het nu vlak is wil dat niet zeggen dat dat morgen nog zo is. Grotere lengtes en zeker grotere breedtes zijn een ramp als je met relatief dun materiaal wilt werken.
    2. Ja.
    3. 305cm is een vrij gangbare maat voor plaatmateriaal. Eerste hit in google: https://www.leeuwerik.nl/constructie...-en-door-cp-cp

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Als je naar een houthandel gaat, dan kun jij je hout daar uitzoeken, en hoef je echt geen genoegen te nemen met krom of nat hout. Steiger bouwen i.v.m. makkelijk werken, met een flesjes waterpas de hoogte uitmeten, rondom kepers tegen de muur boren, en het hele zaakje met latten uit tengelen op de maat van de plaat die je er tegen gaat maken. en klaar is Kees. O ja, steiger nog afbreken.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Voor een goede houthandel is de lengte geen probleem.... alleen hoe langer hoe duurder, zeker voor kwalitatief goed hout. En ook dat werkt nog steeds. Plaatmateriaal zul je naar moeten zoeken, >250-275 is niet echt courant.... ook erg onhandig in transport en verwerking.

Een meer gebruikelijke manier om een ruimte in te delen bestaat toch uit profielen met gipsplaten of gipsblokken....
    Laatst gewijzigd door GH1; 08-03-18 om 19:29.

Het is geen hout, maar wel eens aan een spanplafond gedacht? Dan is de breedte geen probleem, het is naadloos...

Misschen handig om uit te leggen wat het plan is.

Volgens mij zegt Stoffel dat in zijn openingsbericht

Tja. Het zal dan de leeftijd zijn, maar ik lees niks.
    Wel,dat hij iedeen heeft en klaagt over materiaal, maar wat precies het plan is zie ik niet.
    Ik weet niet of hij een plafond wil gaan verlagen of voorzetwanden wil plaatsen etc.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stoffel Bekijk Berichten
    We hebben plafonds van iets meer dan 3 meter hoog.
    Elke keer als ik er over denk om wat te gaan bouwen van vloer tot plafond - meterkast, washok, inbouwkast slaapkamer - loop ik in plannen stuk op die hoogte.
    Deze aanwijzing dan?

‘Loop ik in plannen stuk op die hoogte’
    Wat is het plan dan?

Laten we even wachten tor Stoffel er weer is.😀

Forum Rechten