Nieuw projectje en een behoorlijke uitdaging

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Na weer wat gepriegel is het weer tijd voor een update. De hele achterwand is in principe klaar en het wordt tijd voor de drie laatste objecten. Die vergen alledrie een wat hoger detailniveau, dus dat wordt wel weer een uitdaging.

1.jpg2.jpg3.jpg
 

luk knops

Actieve deelnemer
10 nov 2012
138
4
Roosdaal (België)
Meron, proficiat, ongelooflijk dat je zoveel geduld hebt.... ik sta stomverbaasd en vind het zo erg dat jou kunst en je geduld niet doorgegeven zou worden!!! Hoe schoon zou het zijn dat jonge mensen van jou konden leren....
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Meron erg knap gedaan. Eitje draaien beetje snijden paar uurtjes bezig en dan is ie uitgebroed. Dat priegelwerk, diep respect man. Neem de volgende keer goud en ivoor en zeg dat je bij Faberge werkt:eek:
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
@luk: ik heb drie kinderen. Met een beetje geluk kan ik er eentje zover krijgen ook met hout te gaan hobbyen.
@edwin: De achterkant heeft geen kleur. Alle lijnen zijn gesneden en de verkleuringen komen vooral door de dikte van het hout en de hoeveelheid licht dat er doorheen komt. Ook zijn de potloodstrepen nog niet overal weggepolijst... hoewel polijsten een wat groot woord is voor het gepruts in de kleine ruimtes
@wim En de uurtjes werden weken, en de weken werden maanden en de maanden werden jaren. Ik had al het vermoeden dat dit een langlopend project ging worden, maar deze overdaad had ik niet verwacht. Ik kan mij ook niet voorstellen hoe ze dat vroeger op een rendabele manier deden. Maar ach, we zijn van de straat en doen iets anders dan achter netflix hangen...
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
20200516_114837.jpg

Bijna klaar! Moenen staat op zijn sokkel en de meeste fijne details zijn toegevoegd.
Als laatste is nu het stuk rechtsonder aan de beurt. Daarna nog een laatste puntjes-op-de-i ronde en dan afwerken met olie. Met dat laatste veeg je ook alle stofdeeltjes uit het werkstuk, dus mogelijk blijken er dan nog een paar details aandacht nodig te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: klaas0639

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Moniken werk. Heel erg tof gedaan.
Je moet naar het geduld hebben om hier jaren mee bezig te zijn :rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: meron

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Hoi Meron,

Een diepe diepe buiging, respect hoor dat je dat zo voor elkaar kunt krijgen. Maak je nog een foto met een euro stuk erbij om de verhouding te verduidelijken ?.

Groet Edwin

Ha Edwin,

Dat ga ik zeker doen. Het blijft lastig om het object goed te vangen in een foto. Ik ben nu met het laatste stuk bezig en daarna probeer ik weer goede foto's te maken die ook de verhoudingen duidelijk maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.