Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Nieuw projectje en een behoorlijke uitdaging

Enige tijd terug heb ik eindelijk mijn esdoorn/epoxy kistje afgekregen en het is dus tijd voor een nieuw projectje. De meeste lol haal ik toch uit het houtsnijden, dus ook deze keer zal ik het in die richting zoeken. Op dit draadje zal ik de ontwikkelingen bijhouden.

Wat het gaat worden, hou ik nog even voor mijzelf. Het wordt in ieder geval wel een uitdaging. Vermoedelijk gaat het wel weer een paar jaar duren, dus wat geduld is wel nodig.

Het begint met twee plakjes buxus, met een stuk papier ertussen tegen elkaar geplakt. Ik heb dit Didier ook eens zien doen, dus dat zal wel verstandig zijn.

20180302_173729.jpg

Daarna op de draaibank

20180307_110700.jpg

en een semi-ei gedraaid.

20180307_171009.jpg

Draaien is toch niet helemaal mijn ding. Erg knap wat de draaiers op dit forum steeds weten te produceren, maar ik ben toch meer van andere diciplines. Het draaien is voor nu in ieder geval klaar. Op naar de volgende fase...

je houd het spannend! Ik wacht het af ! kistje project was ook erg gaaf
    Kijk ook eens op mijn Blog --> Rakish Paddy Workshop <--
    of via https://www.instagram.com/rakishpaddyworkshop/
    Groet, Patrick

Ik vind het ei al goed geslaagd!!
    Groeten, Raymond

Mooie start, ga je het later weer splitsen? Grtz Hans

@patrick: thanks. binnenkort volgen foto's van het esdoorn/epoxy kistje in zijn finale vorm.
    @raymond: Het ei is alleen maar het voorwerk. Dus hopelijk verpest ik het niet...
    @hans: helemaal goed!

De twee stukken zijn weer gesplitst. Ze zijn netjes passend gemaakt en met het bijpassende schaniertje kan het ook open en dicht.

20180523_144010.jpg
    20180523_143917.jpg

Nu is het tijd voor het leuke snijwerk.

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2015
    Nu al prachtig en weer uitermate knap hoe jij met weinig hulpmiddelen en heel veel aandacht je kunststukjes maakt !
    Twee 3D-tafereeltjes erin ?
    vriendelijke groet, Peter

www.bermartcrafting.nl

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ben benieuwd Meron, veel ruimte om te snijden heb je niet, maar jou kennende zal dit zeker weer een mooi kunstwerkje worden, het begin beloofd al veel.

Groet Pel.

Ik dacht eerst een Faberge’ ei, maar nu denk ik een zakhorloge

Forum Rechten