Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 41
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antwerpenpjvan Bekijk Berichten
    Hoe bevalt de 6000k kleur van het witte licht?
    Is het niet te kill of te blauw?
    6000k bevalt me goed, niet blauw. Gewoon daglicht eigenlijk, maar dan wat feller

Mijne hangen nog niet, als het goed is donderdag....

De vorderingen tot nog toe... was begonnen met schilderen van de muren, alles wit, niet makkelijk omdat het ruwe blokken zijn. Lastig verf in te krijgen, was nog erger met de cementvezel platen op het plafond, twijfel om te gaan spuiten, wel doen niet doen... marktplaats kijken.... wel doen. Een Wagner 250M gekocht want in de vezelplaten krijg je echt geen verf en alleen de onderkant wit en als je erin kijkt grijs is niet heel mooi.

Met die spuit is alles in no time wit, kreeg hem eerst niet aan de praat maar toen hij het deed werkte het prima.... wel alles afplakken, dan kun je naar hartelust tekeer gaan en een strak resultaat zetten wat je met een roller echt niet krijgt. En heel erg snel. Maar goed schoonmaken kost ook ruim een half uur als je het goed doet dus niet voor even een handje in de woonkamer.

0660FB94-34F7-4487-99EF-663BC7ECA1DE.jpg

4129AC9F-AA48-4AD2-939D-3387768989C1.jpg

Toen de vloer leggen, mooi partijtje lamel parket op de kop getikt met 6mm toplaag, niet overdreven goedkoop maar wel een flinke laag echt hout op de drager. Die kan wat hebben dus, nadeel: plankjes van 84mm werkende breedte in allerlei lengtes. Een ongelofelijke puist werk om te leggen dus. Had gehoopt dat op zaterdag te doen maar na wat tegenslag pas zondag begonnen en nog niet klaar, na een lange dag nog 6 strookjes te leggen. We dik tevreden over hoe het er op dit moment uitziet.

Lekker de hele dag gewerkt met de deuren open, hoogte valt met planken van max 2m10 nog best mee. Plaatmateriaal draaien zal stuk lastiger worden. Maar.... ruimte zat.

Donderdag de elektra aan laten passe, dan 3x25A aan laten sluiten en dan kunnen de grote machines erin.
    Donderdag komen als het goed is ook de LED daglichtpanelen, 4 stuks 6000K 4500 Lumen zou genoeg moeten zijn.

IMG_9853.jpg

IMG_9854.jpg

IMG_9856.jpg

IMG_9861.jpg

IMG_9862.jpg

IMG_9864.jpg

IMG_9867.jpg
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

vloertje voor een balzaal, put on your dancing shoes

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Dat is al een mooie verbetering in korte tijd.
    Ziet er al goed uit, mvg,.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Mooi vloertje Scheppie, hoe ga je hem behandelen, met olie?

Groet Pel.

Mooi vloertje Scheppie, hoe ga je hem behandelen, met olie?
    Ik denk dat ik er hardwax overheen smeer.... 1 of 2 lagen

Vloertje ligt erin, nu nog schuren en hardwaxen.. en dan de plinten.. Elektro wordt vandaag begin mee gemaakt, nieuwe groepenkast met een echte aardlek volgens standaard van vandaag en genoeg (krachtstroom) groepen. Later ook nog de verlichting en de stopcontacten.

IMG_9883.jpg

IMG_9884.jpg

Ik zag je interesse in de Felder machine(s) en vroeg me af hoe het met je werkplaats gesteld is intussen... Tijd voor een update hier lijkt me

Eeuh wordt wel ingewikkeld via Scheppie (Schepach) naar Hammie(Hammer) en wat nu weer Feldie ?
    rechtsonhandig en linksonmogelijk

Forum Rechten