nieuwe schaaf gemaakt

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.555
Gaanderen
Zeer mooi werkstuk. Heb met kerst het boek making and mastering wooden planes gekregen en ga binnenkort ook beginnen. Een vraag waar heb je de schaafbeitel vandaan Hock of Finck.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo woodie

Wat een beauty van een schaaf. Ik had er nooit op gekomen om er zelf een te maken. Ik kom niet veel verder als kopen kopen. :oops:
Ik wens je er veel schaafplezier mee
:!: een heel diepe buiging voor zulk vakwerk :!:
 

woodie

Actieve deelnemer
5 nov 2010
188
1
Wim Kluck zei:
Zeer mooi werkstuk. Heb met kerst het boek making and mastering wooden planes gekregen en ga binnenkort ook beginnen. Een vraag waar heb je de schaafbeitel vandaan Hock of Finck.

De beitel is een gerecycleerde beitel van een japanse schaaf die'k had liggen.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Woodie

Ik ben erg onder de indruk van jouw vakwerk en heb mijn PC aangepast.Als achtergrond word ik er aan herinnerd wat je met je beiden handen maken kan.

Hartelijke groet Hugo

Attached files
 

pepijn

Actieve deelnemer
3 nov 2010
169
4
Hugo, waarom heb je een foto gemaakt en niet gewoon een printscreen (knopje op je toetsenboard) ? :roll:
 
A

Athanor

Guest
En wat zou je vinden van een konijn dat de eindcontrole op de meubelproductie heeft? Als huisgenoot moet dat natuurlijk wel je instemming hebben :)

Fons


Attached files
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Athanor

Wat betrefd de eindcontrole op de meubelproductie kan ik ons konijn helaas niet inzetten. Voor ongelijk en rafelig schaaf en hapwerk is ons konijn wel beschikbaar. Gewoon ophalen in Ridderkerk of per post ;) ;)

Fotos' van dit vakwerk zal ik gelijk even gaan maken.

:lol: :lol: Hugo

Attached files
 
A

Athanor

Guest
Nog even geheel oftopic........ Blijkbaar hebben we een behoorlijk tam beestje. Voelt zich zo goed thuis dat ze de meubels met rust laat, hooguit hier en daar een stukje van de plint in haar hoekje in huis........ Wel alle snoeren goed afgeschermd. Misschien knaagt je konijn uit onvrede wel aan die kooi, haal haar in huis en zorg dat ze in goed gezelschap is, dan verdijnt de knaagbehoefte....

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.