Wobbel

hopmangj

Actieve deelnemer
2 sep 2015
68
0
Beste houtvrienden,

Wellicht hoef ik niet een wiel zelf uit te vinden maar kan iemand van jullie me helpen.
Wie heeft er weleens een wobbel zelf gemaakt en kan me helpen aan de afmetingen en evt een how to.
Ik wil dit opbouwen vanuit 3mm dik multiplex.

hieronder een foto met een voorbeeld.
wobbel-original-blank-gelakt.jpg
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Je kunt een ronde mal maken, en hier lagen fineer op elkaar verlijmen. Je eigen multiplex maken dus met een mooie houtsoort.

Ik zou zelf eerst het fineer nat buigen, dus een tijdje in water leggen en dan over de mal laten drogen. Zodra alle lagen die je wilt toepassen droog zijn onderling gaan verlijmen en persen/klemmen.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Bij de Gamma e.d hebben ze genoeg hout wat krom is , maar dat bedoel je niet .
Wat is een wobbel en wat doe je er mee ?

groeten Willem
 
Laatst bewerkt:

hopmangj

Actieve deelnemer
2 sep 2015
68
0
@charel dit heb ik idd gezien van Matthias alleen lukt zijn manier van lijmen niet echt (luchtlagen ertussen)

@willempie idd daar hebben ze hout daar kun je boten van bouwen zo krom. Maar een Wobbel is een balans bord waarop kinderen kunnen spelen chillen etc.
 

Bosman

Actieve deelnemer
2 mrt 2018
26
1
Ik heb verschillende longboards (soort van skateboard) gebouwd met weliswaar een andere curve maar het principe is hetzelfde. Hiervoor gebruik ik glasvezel met hars tussen de lagen multiplex (3mm).
Door aantal lagen en hoeveelheid glasvezel te varieren, kan precies de juiste mate van flex aangebracht worden: Van super stijf voor zelfs mijn 80kg tot heel flexibel voor mijn zoontje van 30kg...
Voor zo'n "Wobbel ding" zou ik 3 of 4 lagen glasvezel gebruiken die het super stijf maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.