Tips gezocht dun draaien van grotere lengtes

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Dat ziet er goed uit.
Fijn, weer wat bijgeleerd in deze post.

Hoe zijn de ervaringen? kun je erop tekeer gaan , of is het nog steeds oppassen geblazen bij het dunne draaiwerk? Wil het nog wel eens ontsnappen uit de greep van de 2 wieltjes , mis je een derde wieltje?

groeten
Ornament
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
@ Ornament: tekeer gaan kun je zeker niet, maar dat kun je nooit als je dun wilt draaien.:p
Het derde wieltje mis ik tot nu toe niet, omdat je het hout naar achter drukt.
Het is een beetje afhankelijk van hoe je draait natuurlijk, maar als je het hout iets naar boven en naar achter drukt, dan kun je de stand van de wieljes aanpassen.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Dank je , Handig 18

ik heb enkel ervaring met met een driewieler gewerkt. Heb nog nooit met twee wielen geprobeerd, ik dacht dat het verschil groter zou zijn. Blijkbaar niet, dus.

groeten

Ornament
 
Laatst bewerkt:

BeRo

Actieve deelnemer
19 apr 2016
156
4
Rotterdam
Hoi Handig18,

Goed opgelost met die kleine wieltjes.

Alleen..... Mijn ervaring met dergelijke wieltjes (Kogellagers van een skate) is, dat je altijd sporen op het hout krijgt, die je er weer weg moet schuren. Nu kan het zijn, dat het grotere massa´s waren, met meer kracht er op.
En eventueel kun je met behulp van passende strookjes oude fietsband en contactlijm de wieltjes bekleden.

Met hartelijke groet,
Bert Rosbach.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Zoals je ziet zijn er twee steadies, normaal staan die aan de achterkant natuurlijk, maar je kunt er ook een aan de voorkant plaatsen, dan zit de spindel tussen4 wieltjes ( juist langs elkaar gezet)

Ik heb er ander wieltjes op van een doorzichtig materiaal dat niet afgeeft, met de zwarte wieltjes kan je afplakband rond het hout plakken waar de wieltjes over draaien, werkt best wel goed.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.