Keuken maken

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.828
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Hartelijk dank voor de suggestie.

Zijn er nog andere alternatieven? ik ben niet zo fan van 2 componenten.
En niet alle 2 componenten zijn gelijk. Bij 2K denken de meeste mensen alleen aan epoxyharsen/lijmen, maar er zijn, juist in de coatingswereld, vele andere producttypen die met een hars en een harder werken, zonder dat daar een epoxy aan te pas komt.
 

Nald

Actieve deelnemer
29 jan 2017
40
0
Heb uiteindelijk gekozen voor avis aqua pu lak.

Op de pot staat dat hij na 3 uur droog is, betekend dit dat ik hem dan ook na 3 uur kan schuren?
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Heb uiteindelijk gekozen voor avis aqua pu lak.

Op de pot staat dat hij na 3 uur droog is, betekend dit dat ik hem dan ook na 3 uur kan schuren?

Dat moet je zelf ook een beetje aanvoelen. Met deze temperaturen van 30° en meer krijg je heel andere (kortere droogtijden) dan door de fabrikant opgegeven.
 

Nald

Actieve deelnemer
29 jan 2017
40
0
Dus ik kan na 3 uur schuren en verven? 3 uur is echt droog? (Uitgaande van 20 graden en 60% luchtvochtigheid en niet te dik opgebracht enz, enz)

Normaal heb ik verf die 24 uur moet drogen en soms (en dat was mijn inziens al snel) 18 uur droogtijd.
 

Nald

Actieve deelnemer
29 jan 2017
40
0
Eindelijk maar eens begonnen aan de deurtjes. Eindelijk, het lag er tenslotte nog maar 6? (minimaal) maanden. En ruim een maand nadat herbieferbie me geholpen had met schaven.
Eerst lijmen, heb helaas te weinig klemmen, dus er was 1 deur krom getrokken, maar niet wat je met een beetje geweld niet recht kreeg.

43873210512_4006d3236a_k.jpg



Die ik heb de volgende dag gemonteerd, helaas verkeerd om, maar later meer.


Onder het lavet zit een Sifon, hiervoor wilde ik een custom la maken. Ook zijn de wanden van de kast niet haaks, dus er moest onder geleiding onder de lades. (t*ring wat zijn die duur)


Helaas is mijn la niet 100%, ik heb een slingerzaagop een emcostar daarmee zou je vinger-verbindingen mee kunnen maken. Helaas verliep hij tijdens het zagen, dus sommige vingers heb ik optisch mooi moeten maken.


Ik heb helaas niet overal foto's van, dus hier de foto's na gemonteerde toestand. Er moeten nu alleen nog handvaten op en een paar laagjes lak.


Dicht:
30051664728_dce8707a36_k.jpg



inbouw prullenbak
43015906935_e58bd4f077_k.jpg



de la, was nog een rotklus om het frontje netjes uit te meten
43872429222_a87839c632_k.jpg



alles open.
43202639124_4e157deb33_k.jpg



En Dit is de reden waarom ik het verkeerd had gemonteerd, ik wilde dat de nerven door zouden lopen, alsof het 1 plank was.
42111834370_3b50c4ef23_k.jpg
 
Laatst bewerkt:

Nald

Actieve deelnemer
29 jan 2017
40
0
Dit foutje zorgt ervoor dat ik een paar lelijke gaten heb, ondanks dat ze aan de binnenkant zitten.
28984400617_63c6543da8_k.jpg



Wat zou ik hiermee doen, opvullen met ronde pluggen? (ik kan een heel klein beetje houtdraaien)
Doe ik dan met hetzelfde hout, of pak ik contrasterend hout?

(Ik heb me inmiddels ingeschreven op de masave nieuwsbrief, misschien heeft hij iets liggen waar ik verliefd op word)


Of frees ik de 2 gaten uit tot 1 langwerpige rechthoek en leg ik hier overdwars een plankje in, met hetzelfde hout?


Graag jullie suggesties.


Ik heb te weinig hout om de panelen opnieuw te maken, hoewel dat toch het mooiste zou zijn.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Dit foutje zorgt ervoor dat ik een paar lelijke gaten heb, ondanks dat ze aan de binnenkant zitten.
SNIP
Wat zou ik hiermee doen, opvullen met ronde pluggen? (ik kan een heel klein beetje houtdraaien)
Doe ik dan met hetzelfde hout, of pak ik contrasterend hout?

(Ik heb me inmiddels ingeschreven op de masave nieuwsbrief, misschien heeft hij iets liggen waar ik verliefd op word)

Of frees ik de 2 gaten uit tot 1 langwerpige rechthoek en leg ik hier overdwars een plankje in, met hetzelfde hout?


Graag jullie suggesties.


Ik heb te weinig hout om de panelen opnieuw te maken, hoewel dat toch het mooiste zou zijn.

Of overmaatse gatenboor pakker en schijf uitboren en dan met schuren op maat maken? Wegkrijgen gaat toch niet lukken, dus hoeveel tijd will je investeren?
Is trouwens wel heel netjes geworden!
 
Laatst bewerkt:

Nald

Actieve deelnemer
29 jan 2017
40
0
Of overmaatse gatenboor pakker en schijf uitboren en dan met schuren op maat maken? Wegkrijgen gaat toch niet lukken, dus hoeveel tijd will je investeren?
Is trouwens wel heel netjes geworden!

Tijd is het probleem niet, het is al erg genoeg dat ik dit niet goed heb doordacht, dus neem liever tijd voor een goede oplossing.
Ik kan beter hout-draaien, dan een schijfje rondschuren.

juist vanwege de tekening van het hout, had ik al het vermoeden dat ik het niet kan laten verdwijnen, daarom dacht ik juist om het er juist uit te laten springen.

@ Bernard
De volvo is inderdaad een hele leuke auto.
 

Nald

Actieve deelnemer
29 jan 2017
40
0
Om de gaten te repareren ben ik verder gegaan om beide gaten uit te frezen tot 1 lange plank, maar hout is ook maar zo saai.


Dus eens wat geëxperimenteerd, helaas is het vullen niet helemaal vlekkeloos gegaan.
Ik twijfel om dit zo te laten of kijken of ik dit met een soldeerbout beter kan krijgen.


43990615871_ac769e3cb8_k.jpg


Ik ga straks eerst het gat frezen voor de plank, en dan pas de plank op maat zagen.
 

Nald

Actieve deelnemer
29 jan 2017
40
0
uiteindelijk de gaten opnieuw opgevuld met behulp van de soldeerbout. Daarna alles weer gladschuren. Heb uiteindelijk nog 2keer extra materiaal toe moeten voegen. Het grootste probleem was om alles weer goed warm te krijgen zodat het goed hechte en er geen “hechtrandjes” zichtbaar zijn

43948313382_5b40c4272e_k.jpg


uiteindelijk heb ik de 2 verkeerde gaten in het deurtje weggefreest, het plankje iets dunner gemaakt en erin geplakt.
En dat allemaal voor de binnenkant voor een deurtje

30128229388_5529c6cdaf_k.jpg
[/url]

Achter dit deurtje zit de vuilnisbak, vandaar de vis.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.