Lagers in een live centre

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat geloof ik best, maar dan nog steeds vind ik het een iel ding voor dergelijk zware stukken en voel ik me beter bij zwaardere uitvoeringen, bijv zoals bovenstaand door trillwilli voorgesteld
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
Het zwakke punt bij een meedraaiend center is de overgang van de conus naar de kop. Als hij breekt, zal dat daar zijn. En daar kan je niet veel aan veranderen, zonder je pinole te voorzien van een dikkere ram met een grotere morseconus. Ter vergelijk; de assen waar de voorwielen van je bus opzitten zijn echt niet dikker. Toch laad je je bus vol met spullen, neemt af en toe een stoeprandje, gaat zwaar beladen een beetje hard door de bocht en toch ben je nooit bang dat zo'n as afbreekt. En zo'n as is maar aan een kant opgehangen. In metaaldraaien is een werkstuk van 200 kg niet echt iets speciaals en een meedraaiend center heeft daar echt geen moeite mee. Ik zou spinningwheels vragen om zo'n bus voor je meedraaiend venter te draaien en lekker snippers gaan maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.