Thee Doos/kist Mike Pekovich

Geck0

Actieve deelnemer
Er zijn vast meer mensen bekend met Mike Pekovich
Nou vind ik één van zijn meubelstukken wel erg mooi & een uitdaging om zelf te maken namelijk dat thee kistje.


aac6847cbf847f1978b5eacaf8e6ad84.jpg
De vorm blijft zelfde(iets groter) ., zet er zelf een mss ander kumiko-tje in het schuifdeurtje en maak geen zwaluwstaartjes die uitsteken.

Ik ben wat gaan tekenen en maten bedenken maar probleem is hoe zou hij de achterkant vlak dicht maken want ik kom dat niet op foto's tegen.

idee.jpg
Hoe denken jullie erover? want ik kijk nu al ruim een uur pijnlijk naar het papiertje voor me :p

Mogen geen lamello's,spijkers e.d, zijn
Misschien toch ergens een groefje?
of toch koud een plankje lijmen?., meeh.,
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Hallo Patrick,
Ja, ik ken dit kistje al uit de FWW. Erg mooi.
Je kunt het op verschillende manieren oplossen:
1. Geen achterwand. Moet je alleen iets verzinnen voor achter dat kumiko traliewerk.
2. Stukje multiplex
3. Met een houtverbinding, bijv in elkaar vallende groeven ( hoop dat je begrijpt wat ik bedoel) en daar kun je heel veel verschillende varianten op verzinnen tot de meest “woeste” Japanse verbindingen. In het boek “illustrated cabinet making” van Bill Hilton staan verschillende mogelijkheden

Hoop dat je er wat aan hebt.
Groet,
Hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.