Houthandelaars regio Vlaanderen

Fga

Actieve deelnemer
16 jan 2018
47
1
Momenteel verwerk ik voornamelijk eiken planken tot tafels, kasten,... Ik wil mijn horizon echter wat breder maken en ben op zoek naar houthandelaars - liefst regio (Oost-)Vlaanderen - die net dat tikkeltje meer aanbieden: volledige boomstam-tabletten, aanbod van meer 'specialere' soorten, en noem maar op. Dit alles uiteraard liefst tegen een schappelijke prijs.

Daarnaast lijkt het gewoon ook leuk om eens te horen waar de andere forumleden hun hout halen :)
 

flytox

Actieve deelnemer
31 aug 2016
67
0
Oost-Vlaanderen (BE)
Ook wel geïnteresseerd in deze topic - een search hier levert vooral Nederlandse of Antwerpse handelaren op :)

Zelf al naar de volgende houthandels geweest:

Van de Velde (Wetteren) > geen mooi plaatmateriaal meegekregen (berk), kan me niet uitspreken over de rest, sindsdien niet meer geweest
Deville-Claeys (Wondelgem) > vooral constructiehout en (zeer degelijk) plaatmateriaal, weinig massief (veel padoek en tulpenhout)
Hanssens (Gent) > zowat alles in huis of bestelbaar, altijd heel vriendelijk geholpen bij het massief, wel soms lang wachten en ik hou niet zo van het supermarktgevoel, prijs voor levering aan huis is wel schappelijk
Cras (Merelbeke) > veel keuze in de klassiekers maar niet echt speciale soorten
De Sutter (Oosterzele) > ongelooflijk groot en veel keuze massief, minder ruime keuze in plaatmateriaal (18mm poplar hadden ze toen niet, raar), wat ouderwetse manier van handelen (kwartier aan de 'kassa' gestaan eer de dame al haar paperassen in orde had; ik heb geen computer gezien) - maar zeker de moeite om eens langs te gaan, ze hebben ook (weliswaar niet al te brede) boomstamdelen
De Spiegelaere (Knesselare): gemengde gevoelens, mooie zagerij maar daar heb ik een eiken boomstamdeel gekocht en letterlijk een half jaar gewacht op de levering (moest nog naar de droogoven, dan was het groot verlof, etc.)

Qua prijs kan ik nog niet echt vergelijken aangezien ik altijd redelijk uiteenlopende materialen gekocht heb.
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Houthandels waar ik veel mee werk en een heel goede samenwerking mee heb:

Houthandel vandenbroucke in Beernem, alles van platen en gewoon tot tropisch hout. Schaven ook op maat.

Houthandel Vercruysse in Gullegem, alles van gewoon tot speciaal tot tropisch hout. Hebben ook een speciaalhoutafdeling die dacht ik de woensdag open is.

Volgens mij kan je bij beide ook particulier aankopen.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
Houthandel Vercruysse in Gullegem, alles van gewoon tot speciaal tot tropisch hout. Hebben ook een speciaalhoutafdeling die dacht ik de woensdag open is.

Volgens mij kan je bij beide ook particulier aankopen.
Vercruysse heeft vorig jaar de "Speciaal Hout" afdeling van Lagae Hout overgenomen, zeker de moeite waard en ook voor particulieren
 

wimpie

Actieve deelnemer
29 sep 2015
291
111
mss iets speciaals, Verhofstede in Temse (Velle) http://www.verhofstede.be leveren "eeuwenhout", ze breken typische Amerikaanse en Canadese Barns af en recupereren al het hout (ruw of verlijmt op multiplex platen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.