Ik ben henk

Heraldus67

Nieuw lid
27 feb 2018
7
1
Hallo allemaal
Ik ben Henk van der weide 50 jaar en woonachtig in Zwolle , trotse vader en opa tot voor kort werkzaam als aluminium lasser ( Mig en tig ) verder heb ik lang als dieselmonteur gewerkt en monteur van elektrische rolstoelen van oa permobile en eigelijk nooit iets te maken gehad met hout.
Sinds september 2017 eigenaar van een oude Amerikaanse camper en daar kon nog wel iets aan verbetert worden van binnen zodoende met hout begonnen en ik moet zeggen een pracht hobby natuurlijk had ik al aardig wat gereedschap door dat ik hobby matig werk aan oude Amerikanen en oude Coleman lampen weer terug breng in oude glorie.
Na de nodige schaven en beitels op marktplaats te hebben gekocht werd ik krankjorum van de handel in de oude nooitgedagt beitels en Stanley schaven dus maar rond gekeken naar andere merken.
Verder kijk ik veel op YouTube en hoop hier leuke tips op te doen.
 

rawcut

Nieuw lid
16 jun 2016
14
0
Hoi Henk, ik heet ook Henk. Fij dat je erbij bent en succes met je projecten!

grts, Henk
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Hoi Henk en welkom

Waarom werd je krankjorum ? Ik koop vaak nooitgedagt en stanleys op rommelmarkten. Daar hoef je er echt geen hoofdprijs voor te betalen. Behalve als het een hele set beitels is natuurlijk.
 

The Chairman

Actieve deelnemer
8 dec 2017
28
0
Den Haag
Welkom op het forum. En inderdaad, op Marktplaats is er een grote vraag naar oude Nooitgedagt beitels en Stanley Schaven, en ander 'oud' maar goed gereedschap, dit drijft de prijzen soms enorm op. Ik verkoop wel eens wat via MP en sta altijd weer versteld wat mensen bieden. Rommelmarkten en kringloopwinkels kunnen uitkomst bieden, en altijd 'spannend' waar je weer mee thuis komt :)

Ik ben benieuwd naar het interieur van je camper. Hoop dat er snel een post over verschijnt!
 

Heraldus67

Nieuw lid
27 feb 2018
7
1
Dat ik er een beetje klaar mee ben begon met de handel van een bepaald persoon die nooitgedagt gereedschap aanprijst als het beste wat er te krijgen valt en er prijzen voor hebben wil die totaal krankzinnig zijn terwijl er andere merken zijn die minstens net zo goed of misschien beter zijn,dat er oud gereedschap verzamelt word en dat er dan ook flink voor betaalt moet worden snap ik zelf heb ik natuurlijk ook wel wat ( oudjes ) liggen als Erik Anton berg nooitgedagt en Stanley en millers falls ea liggen maar na een aantal veritas schaven en Stanley 750 beitels gebruik ik dat toch het meest.
Over de Petromax lampen door is opzich niets mis mee maar probeer maar eens een px lamp die 20 jaar geen dienst heeft gedaan die weer werkend te krijgen ik verzeker dat lukt niet zonder een aantal nieuwe rubbers te plaatsen een Coleman lamp daar integen werkt eigelijk altijd.
Ik heb nogal wat lampjes gehad dus weet waar over ik het heb de laatste tijd bijna alles verkocht en enkel de Coleman spullen gehouden en van Optimus de kooktoestellen die laatste twee blijf ik verzamelen.
De Chevy van camper of busje is klaar om vakantie te gaan met de Pasen gaan we een weekje testen ik zoek eigelijk nog een standkachel thermotop en ik heb nog een 350 blok ( 5.7 liter) er bij gekocht om te reviseren en die er van de zomer in te plaatsen omdat de huidige motor wat te veel olie gebruikt.

Gr henk
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.