verschil europees noten en amerikaans

'mikejuhhh

Actieve deelnemer
7 feb 2010
44
0
Ik moet mischien binnenkort een keuken tafel make nvan noten maar de mensen weten niet wat voor soort.
Ik moet binnenkort een keer komen kijken maar hoe kan ik herkennen wat voor soort noten het nu is?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
mike,

het europees noten is grijs/bruinig, het amerikaans is meer paars/bruinig. beide erg prettige soorten om mee te werken. als ik jou was zal ik proberen om wat soorten notenhout mee te nemen om te kunnen laten zien. laat dan ook het verschil zien in afwerking dmv olie/was/lak.
 

'mikejuhhh

Actieve deelnemer
7 feb 2010
44
0
nou het zit zo, het zijn de ouders van de vriendin van mijn maat.
En geld maakte niet uit als het maar goed was want ze hadden en tafel gekocht bij een bedrijf maar die hadden ze al 3 keer terug gestuurd omdat die schade had.
Dus ze wouden het een ander laten maken en mijn maat zei dat ik dat wel kon dus zo kwamen ze bij mij.
Zo ver ik nu begrijp hebben ze meer meubels van noten en dit moet er bij passen, maar of het nu op valt als je in de kamer bv europees hebt en en de keuken amerikaans weet ik ook niet maar goed dat moet ik nog zien als ik daar ben maar goed.
Als het dus grijzer is is het europees en paarser is amerikaans.
want verder hoef ik het niet te lakken geloof ik.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
misschien zou je bij twijfel een foto kunnen maken en die hier plaatsen. mochten het trouwens verlijmde balkjes mogen zijn dan weet ik nog wel een leuk adres(hahaha)
 

bas r

Actieve deelnemer
2 jan 2011
158
0
Ik verwacht dat het Amerikaans noten is.
Europees noten is heel zeldzaam en ontzettend duur, bekantrecht dus zonder schors 10.000 per m3 en Amerikaans tussen de 5000 en 6000 euro m3.
Wat betreft de kleur: Europees daar zit een licht oranje kleur in.
Amerikaans daar zit een paarsige gloed in.

Dit is mijn ervaring, ik hoop dat je er wat aan hebt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.