Oude tafel opdoen met weinig stof

ArcösS

Actieve deelnemer
27 jan 2013
85
4
Ik ben een naaitafel voor mijn vrouw aan het maken. Hiervoor heb ik een oudere tafel gebruikt. Echter vertoont deze kalere vlekken door gebruik. Kan ik dit opmaken zonder al te veel stof te maken? Het tafelblad is spaanderplaat met fineer.

106716_IMG_20180225_101909408_1.jpg
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
868
184
Je kunt proberen of een beetje olie op een doek de kleur weer wat ophaalt. Mijn ervaring is dat dat meestal voldoende is.
 

The Chairman

Actieve deelnemer
8 dec 2017
28
0
Den Haag
Wat Leon zegt. Ik gebruik hiervoor een zelfgemaakte "meubelwas" gemaakt van 1/3 bijenwas, 1/3 terpentijnolie en 1/3 gekookte lijnolie. Er staan op Youtube genoeg filmpjes hoe je dat zelf kunt maken. Sopje erover, wachten tot het goed droog is, de was licht opsmeren en half uurtje in laten trekken en vervolgens uitboenen met een doek. Kant en klare blanke meubelwas kan natuurlijk ook, of HG bijenwas blank zoals ze dat bij de bouwmarkt verkopen. Als ik de foto zo zie moet dat voldoende zijn. Succes!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.