Brandstempels

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Brandstempel

Vandaag mijn stempel opgehaald

Snel even de brander erop gezet , mooi resultaat!!
Toxiq bedankt !
 

Bijlagen

  • C2D695F8-D5A3-4685-B6EF-5E5C67A2AB8D.jpg
    C2D695F8-D5A3-4685-B6EF-5E5C67A2AB8D.jpg
    21 KB · Weergaven: 511
P

Pel

Guest
Stempel op het gasfornuis warm gemaakt ± 7 min. met dit mooie resultaat, Jeroen bedankt.

Groet Pel.

Stempel HS 2.jpg
 

Cnc Albert

Actieve deelnemer
16 mrt 2018
67
1
België ,
Toxiq dat heb je weer mooi afgeleverd de stempels , hoop dat ik ook eens zover kom dat ik ergens mijn stempel kan opdrukken . :)

Groeten ,
Cnc Albert
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Ook ik bestelde bij Toxiq een brandstempel, stempels eigenlijk want het zijn er twee. 1 Met alleen mijn logo en de ander met logo en bedrijfsnaam.
Omdat ik geen draaibank heb, heb ik mijn tafelboormachine ingezet om een handvat te maken/draaien. Echter heb ik geen rekening gehouden met de hitte ontwikkeling en bij de eerste pogingen verbrandde de punt al vrij snel. Maar goed, dit is gewoon om te testen, er komt uiteindelijk een soldeerbout aan te zitten.

Hartelijk dank Toxiq, blij mee!


MW stempel.jpg

Handvat 2.jpg

MW resultaat 2.jpg

Willems Ontwerp stempel.jpg

Willems Ontwerp stempel resultaat.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Tof, ziet er goed uit willems, de letters hebben mooi uitgepakt...
Afgelopen tijd wel wat stempels gemaakt...zal de plaatjes posten
Dochterlief vond het ook érg erg (en een mooie bijkomstigheid was een zakcentje verdienen) dus plaatste een advertentie op MP (daar zijn de stempels iets duurder anders heeft geen zakcentje :))

Ze heet inmiddels 5 stempels gemaakt/verkocht
één daarvan is een hele grote, die word 80x140mm voor een paardenmanege/boederij in zweden

https://www.facebook.com/brandstempels.nederland.3
er staan ook een paar foto's van mijn stempels bij, anders had ze niks om op haar fb te plaatsen
maar de meeste heeft ze echt zelf gemaakt, ontzettend leuk, samen in de mancave (zal me benieuwen wanneer ze haar deel als dochtercave gaat opeisen :D)

Anyway, de prijzen voor WW blijft het zelfde hoor, alleen maakt zij ze dan (onder mijn toeziend oog)
 
Laatst bewerkt:

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Na wat vetraging door de post is gisteren mijn stempel toegekomen.
Ik moet nog wat oefen met de juiste druk en temperatuur, maar ben alvast zeer tevreden over de stempel zelf ��
20180428_153849.jpg
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
De derde rechts boven was al redelijk, ik zit met enkele dunne lijnen die wss wat sneller koelen dan de rest. Orfening baart kunst en perfect hoeft het niet te zijn want het is ten slotte handwerk :cool:
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dank je Jaap, ja erg leuk (en gezellig)

Ruben, de dunne lijnen valt wel mee, kijk maar eens naar bijv. de kleine rondjes (gaatjes) in het sier gedeelte, dat zijn toch ook dunne lijntje en die staan er goed op.
De juiste druk én recht er op is vooral belangrijk
Met een kort handvat (niet té kort ivm de warmte) kreeg ik een mooi afdruk door de stempel er gewoon op te zetten, loslaten en bij de eerste rookpluimpje pakte ik hem er af.
Uiteraard verschilt het per houtsoort wanneer hij er af moet
 

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Dzt zou het wel eens kunnen zijn, ik had er redelijkwat druk op gezet en wss niet gelijkmatig.
Heb je toevallig de link naar de solderbout gevonden?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.