Contimac CH18 kolomboor probleem

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
Ik was van plan om dit weekend een CH16 te bestellen, tot ik vanavond een CH18 tegenkwam op 2 kilometer van thuis. Verkeert algemeen in een goede staat, op één probleem na dan:

20180223_213235.jpg

De boorspindel trekt zichzelf niet meer automatisch terug, 'valt' gewoonweg naar onder toe. Ik ga morgen beginnen demonteren om naar het probleem op zoek te gaan, maar misschien heeft er iemand hier al een idee? Hij valt vrij snel naar beneden toe, lijkt bijna alsof iemand een veer in de verkeerde richting gemonteerd heeft..
 

jwjgielen

Actieve deelnemer
1 apr 2012
92
31
De veer in het chromen doosje aan de linkerkant van de kolomboormachine is gebroken. Eenvoudig te repareren.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Ik heb mijn veer via ali..... gekocht en gemonteerd (in het dekseltje op de machine) toen bleek de veer andersom te moeten.
Ik kan je vertellen dat dit niet gemakkelijk ging als deze nl. uit elkaar springt krijg je deze er nooit of hééél moeilijk weer in.
In heb in een stukje dik pvc buis een gleufje gemaakt de veer erin gefrommeld dan overpakken/duwen in een andere pvc buis en toen weer terug gemonteerd.
Mvg, :).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.