Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

opbergkist vliegbind materiaal en gereedschap

Er zijn op dit forum meer mensen die vissen.
    ik heb recent een vlieghengel en een hele voorraad vliegbind materiaal aangeschaft via marktplaats
    Daar wil ik een soort kist voor maken waarop je tevens de vliegbind klem kan monteren.

Omdat dit voor mij een nieuwe tak van sport is vroeg ik mij af of iemand al iets dergelijks heeft gemaakt en hier een foto van zou kunnen posten
    in verband met een handige indeling en afmeting etc.

Alvast bedankt voor iedere reactie.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2016
    Probeer eens instagram en Pinterest

bedankt voor de tip
    het duurde even voor ik de juiste zoekterm had maar nu heb ik wel wat voorbeelden en ideeën

Ik heb nog steeds geen mooie metrische tekeningen gevonden. Hier een linkje van een koffertje http://www.finewoodworking.com/reade...fly-tying-case er is vast wel een forum lid die deze uitgave nog heeft liggen. Voor mijn vliegbindspullen heb ik meer nodig dan een paar koffers Ja ik weet dat ik een verzamelaar ben.
    Je kan ook zoeken op fly tying box (bench of cabinet als je een tafel wil). Misschien weet Henk Verhaar nog iets hij is een zeer goede binder en vliegvisser,

Succes

Als je een beetje met SketchUp overweg kunt:

Fly tying case.jpg
    Met vriendelijke groet, Ronald

IK heb er een die mijn meissie een jaar of twintig geleden voor me maakte. Ik gebruik m niet veel meer (ik heb al mijn materiaal klaar voor gebruik op een bureau in mijn werkkamer staan, maar hij staat nog steeds onder handbereik opslag van veel kloshouders en minder courant bindmateriaal te zijn. De uitvoering is vrij simpel, maar het idee kan naar believen verder uitgewerkt of 'verbeterd' worden. Ik zal kijken of ik een fotootje kan posten.

@Hunto ik kan prima uit de voeten met cad software heb je die tekening digitaal voor mij?

@henk elk voorbeeld is welkom een goede link met bindvoorbeelden overigens ook

Bindvoorbeelden - het inet is er mee vergeven (helaas ook veel bagger ;-) ) Begin eens met de patroonpagina's van Hans Weilenmann: http://www.flytierspage.com

Je bent een beginner, begrijp ik? Begin met een paar simpele maar o zo effectieve patronen - Sawyer killer bug (met verschillende verzwaring voor verschillende dieptes), F-fly, rukmug, palmer.

Hier twee kleine plaatjes van het kissie:

kist voor.jpg

kist zij.jpg
    Laatst gewijzigd door henkverhaar; 23-02-18 om 13:44.

Henk bedankt ook voor de link

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boertje125 Bekijk Berichten
    @Hunto ik kan prima uit de voeten met cad software heb je die tekening digitaal voor mij?
    Het is een ontwerp uit de 3D warehouse van SketchUp. Jij werkt wss in dwg?
    Met vriendelijke groet, Ronald

Forum Rechten