opbergkist vliegbind materiaal en gereedschap

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
Er zijn op dit forum meer mensen die vissen.
ik heb recent een vlieghengel en een hele voorraad vliegbind materiaal aangeschaft via marktplaats
Daar wil ik een soort kist voor maken waarop je tevens de vliegbind klem kan monteren.

Omdat dit voor mij een nieuwe tak van sport is vroeg ik mij af of iemand al iets dergelijks heeft gemaakt en hier een foto van zou kunnen posten
in verband met een handige indeling en afmeting etc.

Alvast bedankt voor iedere reactie.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
bedankt voor de tip
het duurde even voor ik de juiste zoekterm had maar nu heb ik wel wat voorbeelden en ideeën
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik heb nog steeds geen mooie metrische tekeningen gevonden. Hier een linkje van een koffertje http://www.finewoodworking.com/readerproject/2009/02/25/custom-fly-tying-case er is vast wel een forum lid die deze uitgave nog heeft liggen. Voor mijn vliegbindspullen heb ik meer nodig dan een paar koffers:eek: Ja ik weet dat ik een verzamelaar ben.
Je kan ook zoeken op fly tying box (bench of cabinet als je een tafel wil). Misschien weet Henk Verhaar nog iets hij is een zeer goede binder en vliegvisser,

Succes
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.828
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
IK heb er een die mijn meissie een jaar of twintig geleden voor me maakte. Ik gebruik m niet veel meer (ik heb al mijn materiaal klaar voor gebruik op een bureau in mijn werkkamer staan, maar hij staat nog steeds onder handbereik opslag van veel kloshouders en minder courant bindmateriaal te zijn. De uitvoering is vrij simpel, maar het idee kan naar believen verder uitgewerkt of 'verbeterd' worden. Ik zal kijken of ik een fotootje kan posten.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
@Hunto ik kan prima uit de voeten met cad software heb je die tekening digitaal voor mij?

@henk elk voorbeeld is welkom een goede link met bindvoorbeelden overigens ook
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.828
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Bindvoorbeelden - het inet is er mee vergeven (helaas ook veel bagger ;-) ) Begin eens met de patroonpagina's van Hans Weilenmann: http://www.flytierspage.com

Je bent een beginner, begrijp ik? Begin met een paar simpele maar o zo effectieve patronen - Sawyer killer bug (met verschillende verzwaring voor verschillende dieptes), F-fly, rukmug, palmer.

Hier twee kleine plaatjes van het kissie:

kist voor.jpg

kist zij.jpg
 
Laatst bewerkt:

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
Maakt niet er zijn tegenwoordig voldoende in en export mogelijkheden om vrijwel alles uit te wisselen.
Is het een standaard ontwerp heb je een linkje ?
Of een korte beschrijving waar het staat hoewel ik sketchup vrijwel nooit gebruik en er niet echt in thuis ben heb ik het wel op mijn systeem staan
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Hier nog een you tube link van een goede vliegbinder. Helaas spreekt hij engels. Nou engels met een flink dialect. https://www.youtube.com/user/DavieMcPhail Er zijn een hoop mindere binders die veel posten op het www. Je kunt je aansluiten bij een vliegvis/bind vereniging. Zelf ben ik lid van de dfc in Almere. Je kunt op de site van de vnv (vereniging nederlandse vliegvissers) diverse verenigen vinden. Succes
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.