Stempel om werkstukken te signeren.

P

Pel

Guest
Toxiq, heeft voor mij een prachtige stempel gemaakt op zijn CNC. Het plan is om er een elektrische soldeerbout aan vast te maken, zodat initialen in een werkstuk branden een fluitje van een cent zal zijn.

Groet Pel.

Stempel 1.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Erg leuk om te doen, pel heeft het ontwerp zelf aangeleverd
Ik heb dit 1 op 1 over gezet zodat hij zonder enige vorm van wijziging zijn stempel kreeg
Heb nog een mooie voorraad messing stukken dus voorlopig kan ik mij uitleven
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
O mooi! Dat is wel een leuke manier om je naam ergens in te zetten.
Maar wordt een elektrische soldeerbout wel heet genoeg?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dát zei ik ook nico, wist niet beter dat Pel, Pel is....krijg ik ineens mail van ene H ;)

Sunrayes, 300watt..... ja vast wel ;)
zal wel een minuut of 5 duren maar dan is die aardig op temperatuur
 

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Dat messing is mooi hoor , maar zou het niet gewoon uit alu kunnen ?
een stukje c 45 kan ook maar dat word wat lastiger te bewerken op jou frees
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
volgens moet de temperatuur idd wat hoger zijn dan die van een soldeerbout, die zijn rond de 250gr volgens mij.
Dan maakt het niet uit of hij 100 of 400 watt is, de temperatuur blijft rond de 250.
voor brand tempels heb je rond de 450gr nodig.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik zou de resultaten gewoon even afwachten, iets zegt mij dat dit wel eens gewoon goed zou kunnen werken
Geen geklieder met vuur, stekker er in en aan de gang
Draad tappen moet toch gebeuren, dus als het niet werkt is dat handvat er ook zo aan geknutseld
 

rombo319

Actieve deelnemer
3 mei 2013
29
0
Om mijn houtdraaistukken te"signeren" ben ik al geruime tijd op zoek naar zoiets. Ik heb getracht zelf iets te fabrieken met behulp van een Dremeltje, maar dat liep uit op een fiasco. Wie weet waar ik zoiets kan laten maken ? Het gaat om een eenvoudig monogram van twee letters.
Vast bedankt,
groets,
arrie
 
P

Pel

Guest
Om mijn houtdraaistukken te"signeren" ben ik al geruime tijd op zoek naar zoiets. Ik heb getracht zelf iets te fabrieken met behulp van een Dremeltje, maar dat liep uit op een fiasco. Wie weet waar ik zoiets kan laten maken ? Het gaat om een eenvoudig monogram van twee letters.
Vast bedankt,
groets,
arrie

Een PB naar Toxiq, hij heeft die voor mij ook gemaakt.

Groet Pel.
 

Jensioo

Actieve deelnemer
1 mei 2015
76
2
mooi gedaan pel en toxiq.

@pel heb je het ontwerp in een bepaald software programma gemaakt? Ik wil hjer graag ook zelf mee aan de slag.

@ toxiq, zodra ik zelf een idee heb wil ik ook graag jou diensten inzetten. Ik stuur je al vast een pb voor de mogelijkheden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.