Festool gereedschap met aanzienlijke korting

fganon

Actieve deelnemer
16 jan 2015
110
0
Asse, Belgie
Ik heb via eengoede kennis het URL adres van een interessante Belgische website gekregen voorFestool gereedschap.
Is een initiatief van een zeer gerenommeerde Belgische firma in West- Vlaanderen.

www.profestools.com

Op alle artikelenwordt 20% korting gegeven t.o.v. de officiële adviesprijs, dit met behoud vanservice en de officiële garantie, plus nog eens 3 jaar extra garantie.

Ik heb daarverder absoluut geen verbintenis mee maar wilde deze info gewoon delen met de forum leden mocht er iemand een dezer wat nodig hebben
��

Grts
F.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.760
733
Enschede, Twente
Ziet er interessant uit, maar ik denk dat er goedkopere adressen zijn.
Ter vergelijking: bij deze shop kost de Surfix Set 117 EXCL. & in Duitsland vind ik die voor 109 INCL. Dat is nog een aardig verschil… (even zelf de BTW uitrekenen!).
 

fganon

Actieve deelnemer
16 jan 2015
110
0
Asse, Belgie
@ Bert

best mogelijk, maar voor Belgiesche kopers die absoluut hier in Belgie willen kopen - voor welke reden dan ook - vond ik dit wel interessant.
wilde die info gewoon delen
weet dat D een beetje lager ligt, maar das wat verder weg niet ? ;)
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Klium.be is met bv met de TS55 actie ook goedkoper en dat is een Vlaams bedrijf (Hasselt). Ook de OF2200 is bij Klium iets goedkoper. Maar niet alles is goedkoper bij Klium, bv de Accu-deltaschuurmachine DTSC 400 Li 3,1-Plus niet. Klium heeft ook een website voor de NL-markt: Klium.nl.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Houdt met Klium rekening dat alles vanuit BE geleverd wordt en ook alleen in BE te registreren is, bv de Makita RT0700 die ik daar pas heb gekocht. Dus ook al koop je bij de Klium.nl site, Makita NL kent Klium niet als dealer.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Houdt met Klium rekening dat alles vanuit BE geleverd wordt en ook alleen in BE te registreren is, bv de Makita RT0700 die ik daar pas heb gekocht. Dus ook al koop je bij de Klium.nl site, Makita NL kent Klium niet als dealer.

Maar dat is toch geen probleem? Makita (Net als o.a. Festool en Bosch Professional) hebben een Europese garantie:
Makita verleent productiegarantie onverlet de contractuele of wettelijke garantieaanspraken tegenover de verkoper. Voor gereedschap dat in Nederland en binnen de EU is gekocht geldt een garantietijd van 12 maanden en voor elektrische heggenscharen en elektrische kettingzagen 24 maanden. Binnen dit tijdsbestek aanvaardt Makita Nederland B.V. in het geval van een materiaal– of productiefout de kosten voor reparatie en het gratis vervangen van defecte onderdelen.

Hou er rekening mee dat Klium als dealer (zie "Van welke merken is Klium officiele dealer?") opereert onder de namen Klium, IBSS nv of onder Prodex North European Logistics & Services. Het kan dus zijn dat je bij de registratie een van die 3 namen moet opgeven.
 

Charly01

Nieuw lid
20 feb 2018
4
0
Ik denk dat profestools uitstekende service bied want bij mijn Festool aankoop bleken ze mijn invalzaag op mijn naam al te hebben geregistreerd . Vind ik toch al een pluspunt.
 

Charly01

Nieuw lid
20 feb 2018
4
0
En als Nederlanders hoeven we in België geen btw te betalen. Wat op jaarbasis een heel wat kan oplopen 😉
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Zo moeilijk is BTW voor een ondernemer nou toch niet, dit fabeltje blijft hier maar terugkomen.....

Effectief is er geen enkel verschil in de BTW betaling of je in je eigen lamd of in een ander aanschaft, alleen in de manier waarop het wordt verrekend.

BTW is dus geen factor waar je koopt.
 
Laatst bewerkt:

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.760
733
Enschede, Twente
Zo moeilijk is BTW voor een ondernemer nou toch niet, dit fabeltje blijft hier maar terugkomen.....

Effectief is er geen enkel verschil in de BTW betaling of je in je eigen lamd of in een ander aanschaft, alleen in de manier waarop het wordt verrekend.

BTW is dus geen factor waar je koopt.

Tegen nultarief kopen wel, als je kwartaal of jaaraangifte btw doet en in de ko-regeling valt. Scheelt een flink stuk voorfinanciering. Voor een startende ondernemer dus wel punt van aandacht.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
En als Nederlanders hoeven we in België geen btw te betalen. Wat op jaarbasis een heel wat kan oplopen ��

Als particulier of als bedrijf?
Als particulier kon ik vroeger ook zonder BTW kopen in zaken die voornamelijk op professionele klanten waren gericht, maar die tijd is al eventjes voorbij. Handelszaken die voornamelijk op zakelijke klanten gericht zijn, moeten iedere koper registreren en je krijgt telkens een aankoopbewijs op naam. Zelfs in een zaak waar ik al 25 jaar kom.
Het lijkt me dan ook sterk dat er webshops zijn die gaan knoeien met BTW. Alles valt immers eenvoudig te traceren, zeker in tegenstelling tot een fysieke winkel waar de levering eenvoudig op naam van een ander kan uitgeschreven worden.
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Wat ze hier bedoelen is dat je als ondernemer bij een aankoop in het buitenland kan kiezen om de BTW te verleggen. Dat betaal je niet aan de leverancier maar wordt jij als koper afdrachtplichtig naar de NL belastingdienst. En dan kan je meestal verrekenen met je teruggave.

Feitelijk is er dus geen enkel verschil met of je wel of niet betaald, het resultaat bij beide is dat je geen BTW betaald als ondernemer.

En dat maakt al die opmerkingen over kiezen van een winkel op basis van wel/geen BTW dan ook een beetje onzinnig. Het argument van voorfinanciering is er één, maar of dat nou zoden aan de dijk zet... als je het daarvan moet hebben kan je de tent beter sluiten. Je kan beter de goedkoopste winkel zoeken, dat is een echte besparing.
 
Laatst bewerkt:

Charly01

Nieuw lid
20 feb 2018
4
0
Wat de btw betreft doet ieder wat hij of zij het beste vindt. Wat ik belangrijkste vindt naast de prijs is de service. Festool is tenslotte goed maar duur.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.