Beestje in het hout

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Een maatje van me heeft een snijplank waar een beestje in zit (er lag houtstof naast een gaatje)
Nu is dit ding door zijn (wijlen) vader gemaakt, dus je voelt het wel aankomen, het is oorlog (met het beestje)
Omdat het een snijplank is valt er een hoop af

Is het mogelijk om de strijd te winnen door de snijplank in de vriezer te leggen (-28) voor een week ofzo
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat is denk ik minder bezwaarlijk zijn
kan natuurlijk ook iets zijn dat er uitgekomen is, dan zitten er alleen nog eitjes
als die doodgaan in de vriezer, dan is het goed
 
P

Pel

Guest
Een 14 dagen in de vriezer en alles is dood, ook de eitjes als die erin zitten.

Groet Pel.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Haha, of er ligt een draai opgemaakt plankje met iets dat op sushi lijkt maar her en der toch nog beweegt :)
 

xylourgeio

Nieuw lid
29 sep 2017
11
1
Beringen België
ik weet nie, maar gaat de snijplank in de magnetron. Dit werk absoluut.

Groetjes


P.S. max 1 min volle vermogen, anders gaat het vanbinnen uit misschien branden.
 
Laatst bewerkt:

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Een maatje van me heeft een snijplank waar een beestje in zit (er lag houtstof naast een gaatje)

Als je houtstof ziet is de bewoner van het betreffende gat inmiddels vertrokken. De larven van vrijwel alle houtboorders vreten zich onzichtbaar een doolhof door het hout - als voedsel, en knagen pas een gat naar buiten toe als ze na verpoppen als kever uitsluipen. Die snijplank zal dus wel minimaal 1 hol gangenstelsel hebben. En grote kans dat er nog meer beessies in zitten, de meeste kevers leggen niet maar 1 eitje in een stukkie hout... Grote kans dus dat je inmiddels met een gatenkaas te maken hebt...

Vriezen zou kunnen werken (hoewel sommige insekten uitstekend tegen bevriezen kunnen - er zijn er bij met een soort van antivries in hun 'bloed' die temperaturen tot -10 of zo, en gedeeltelijk vastvriezen van hun inwendige zelf prima kunnen overleven), maar dan wel -18 of, bij voorkeur, kouder (een labvriezer van -60 volstaat ;-) ). Zappen in de magnetron werkt beter - als de plank daar tegen kan.
 
P

Pel

Guest
Martijn, ik zie de latjes of blokjes hout al in de magnetron drijven, Ping Pong, het deurtje gaat open, en je moet alles met vork op een bord bij elkaar vegen;)

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.