Vraag ivm doorbuigen legplank 86cm

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Ik ben met een kast bezig, een soort "dressoirkast", al is het niet de bedoeling om er servies in te stoppen, waarbij ik 2 corpussen heb waarin legplanken van 86cm komen in melamine (of formica, of hpl, hoe je het ook wil noemen) van 19mm. De ruggen worden in dezelfde materiaaldikte gemaakt waardoor ik eventueel ook een rijboring zou kunnen uitvoeren in de ruggen. Dan zou ik aan de voorkant -in het midden van de kast- een latje van +-5 cm breed met rijboring aan de binnenkant kunnen plaatsen tegen het doorbuigen en voor extra ondersteuning.

Nu is mijn vraag, voorzie ik dit best, of is het niet noodzakelijk?

Ik weet nog niet waar de kast voor zal dienen, de eerstkomende jaren zal dat zijn om het speelgoed van mijn dochtertje in op te bergen, maar natuurlijk, als ze wat ouder zal worden zal de kast waarschijnlijk met andere dingen gevuld worden...
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Het lijkt er inderdaad op. Ik denk dat als je 10 pakken suiker op zo'n (melamine)plank zet, dat die idd aardig doorbuigt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.