Afwerken houten pennen

Pieter9

Actieve deelnemer
28 apr 2016
40
6
68
Rotterdam
Ik zag laatst een filmpje van een Amerikaan die zijn houten pen behandelde met 8 lagen tungolie, telkens met 24u droogtijd. Daarna 6 lagen met frictionpolish ook met 24u droogtijd. Dit lijkt me wat overdreven, maar wat zijn jullie ervaringen met het afwerken van pennen zonder ca?
 

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
339
178
's-Hertogenbosch
O dan bende wel even zoet voordat je pen af is. Aan ca heb ik me nog niet gewaagd. Tot nu toe doe ik altijd shellawax en ultrashine en dat werk perfect.
En frictionpolish hoef toch niet zo lang te drogen? Althans dat heb ik nog nooit gedaan haha
 

Pieter9

Actieve deelnemer
28 apr 2016
40
6
68
Rotterdam
Mij leek het ook wat overdreven. Gebruik shellawax tot volle tevredenheid. De experts zeggen dat dit alleen niet de meest duurzame methode is dus ik dach, laat ik het eens in de groep gooien.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Ik gebruik geen shellawax meer voor mijn pennen. Ik vind het niet duurzaam genoeg. Slijt er bij dagelijks gebruik na een half jaar vanaf.
Superlijm vind ik een prima afwerking. Kost wel meer tijd om het af te werken.
 

Pieter9

Actieve deelnemer
28 apr 2016
40
6
68
Rotterdam
De handleiding eens goed bekeken maar ze adviseren zelf om meerdere lagen shellawax aan te brengen voor de duurzaamheid. Alleen hoef je tussentijds geen 24 uur te wachten.
 
P

Pel

Guest
De handleiding eens goed bekeken maar ze adviseren zelf om meerdere lagen shellawax aan te brengen voor de duurzaamheid. Alleen hoef je tussentijds geen 24 uur te wachten.

Niet alles geloven wat ze op het internet vertellen Pieter:)

Groet Pel.
 

Pieter9

Actieve deelnemer
28 apr 2016
40
6
68
Rotterdam
Nee Pel, ik ben niet zo goed gelovig maar je moet ergens beginnen.
Superlijm is in mijn ogen niet de juiste methode dus ik zoek wat anders.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.