Kersenhouten tafeltje

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Ook klaar met een massief kersenhouten bijzettafeltje.
Het geheel is grotendeels "old School" gebouwd en met lamellos in elkaar gezet de lade geleid dan weer wel op moderne kogellagertjes.
20180216_091600.jpg
 
P

Pel

Guest
Mooi robuust tafeltje Erik, ik zie daar trouwens ook een paar mooie olifanten staat.

Groet Pel.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Heel knap gemaakt en mooie houtkeuze! "Old school" en "lamello's" in dezelfde zin wringt wel een beetje. Wat heb je precies op traditionele manier gedaan, en waar heb je dan lamello's gebruikt?
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Heel knap gemaakt en mooie houtkeuze! "Old school" en "lamello's" in dezelfde zin wringt wel een beetje. Wat heb je precies op traditionele manier gedaan, en waar heb je dan lamello's gebruikt?

Haha..ja je hebt helemaal gelijk dit behoeft wat uitleg..ik ben zelf een schroef en lijmman pur sang...en zie het nut niet meer zo erg in van pen gat verbindingen (oei in trouble now) en zwaluwstaarten....

Dat ik lamellos gebruik komt bij mij nog het meest dicht in de buurt van de traditionele manier en noem het dan "old school"...sorry ;-)
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Ah zo, lamello's ZIJN old school :) Niks mis met schroeven, als het snel moet gaan. Ik doe alles op traditionele manier, maar dan duurt het ook langer, dus je moet het graag doen. Elk zijn ding.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Qua sterkte en dus duurzaamheid gaat er niks boven "ouderwetse" pen-gat verbindingen, dat kan eventueel met deuvels, losse pennen zoals de domino of lamelle's. In timmerwerk kun je prima schroeven en spijkers gebruiken, maar in mooi meubelwerk, nah .....

jaap
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat zie je verkeerd, spijkers geeft het een industriele look en da's nou helemaal in he....

Mooi tafeltje
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.