Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 2 van de 2

[Te koop] Inca Compact zaagtafel zoekt nieuwe liefde

Voor mijn Inca lintzaag zocht ik een dwarsgeleider/verstekgeleider. Deze heb ik gevonden en kwam met een Inca Compact zaagtafel er bij. Aangezien ik al een zaagtafel heb, mag deze in de verkoop.

IMG_0894.jpg

IMG_0909.jpg

IMG_0910.jpg

IMG_0906.jpg

Waarom “zoekt nieuwe liefde”? Deze zaagtafel is in goede technische staat, maar heeft wat aandacht en liefde nodig. Ik heb de zaagtafel nagelopen. De as en motor zijn in orde. Er zitten nergens barsten of beschadigingen in het bovenblad, de behuizing of andere onderdelen. Ook zit er nergens roest op (enkel wat vliegroest). Het metalen onderstel is stevig en nergens doorgeroest of gebroken lasnaden.

Alle bewegende delen bewegen zoals ze horen:
    - De hoogteverstelling van het zaagblad
    - Het kantelen van het blad
    - De as / lagers
    - De motor
    - De fijnafstelling van de langsgeleider
    - De boorkop

De aandacht die het nodig heeft bestaat voornamelijk uit het goed schoonmaken en smeren van het de gehele zaagtafel. Op veel plaatsen zit nog zaagstof aangekoekt en op wat plaatsen vliegroest. Daarnaast is de v-snaar aan vervanging toe, net als de condensator. De zaag loopt al soepel, maar zou nog een stukje soepeler kunnen met een nieuwe v-snaar.

IMG_0895.jpg

IMG_0896.jpg

IMG_0898.jpg

IMG_0911.jpg

IMG_0912.jpg

De Inca heb ik gekocht van de eerste eigenaar en komt met de originele handleiding en een prijslijst uit de aankoopperiode. Op de foto op de catalogus staat een pijprokende woodworker Helaas ontbreekt de aankoopbon, dus garantie claimen wordt vast lastig....

IMG_0921.jpg

De Inca komt behoorlijk compleet:
    - Zaagtafel
    - Motor 0,75 kW
    - Tafelverbreding
    - Metalen onderstel op 2 wielen
    - Langsgeleider met fijnafstelling
    - Boorkop met boorsleutel
    - Zaagblad (beschadigde tanden)
    - Spouwmes
    - Wobbelzaag (om groeven te zagen)
    - Tweede inlegplaat (voor de wobbelzaag)
    - 2 pijpsleutels
    - Boorstift (om het middelpunt te vinden bij het maken van een langgat)

IMG_0919.jpg

IMG_0920.jpg

IMG_0923.jpg

De schijven voor de wobbelzaag:

IMG_0924.jpg

Eigenlijk is het dus een complete set en komt met de relatief zeldzame langsgeleider met fijnafstelling. Enkel de dwarsgeleider ontbreekt, want die hou ik zelf.

De tafelverbreding kan zowel links als rechts van het zaagblad geplaatst worden.

IMG_0904.jpg

IMG_0917.jpg

IMG_0918.jpg

Aangezien het mij ging om de dwarsgeleider hoef ik er niet de hoofdprijs voor en vraag ik €175. De zaagtafel staat in Maastricht. De zaagtafel met onderstel past in een gewone personenauto (past in mijn Peugeot 208).

Deze mag op slot. Ik heb een 2e Inca zaagtafel gekocht en ga van de 2 samen 1 grote en complete maken. Die wordt met langgatboor en 2 tafelverbredingen (totaal 100 cm).

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten