Een nieuw logo, alle kritiek welkom.

Pow

Actieve deelnemer
5 okt 2011
193
4
Grave, NB
De vierde is het mooist vind ik.

Ik heb hetzelfde gehad in het zoeken van een merk voor je bedrijf. Uiteindelijk Spint gekozen want dat rolt zo lekker van de tong en is ironisch gezien niet eens het mooiste stukje in een stam. =)

Ik vind de naam die je gekozen hebt teveel op affliction lijken, wat in het engels verdriet, leed, droefheid en smart betekent. Past niet echt bij je logo en mooie meubels waar je vrolijk van hoort te worden.

Boomstam logo is ook een goede keus. Klik maar eens op mijn handtekening in deze post. =P
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
O sorry Ik krijg soms niet alle regels mee, lezen is niet mijn sterkste kant. Plaatjes kijken wel...:D

Maar tegen die houding het is maar voor de hobby kan ik niet echt tegen. Als je iets doet doe het dan ook goed. heb ik in mn opvoeding meegekregen.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
O sorry Ik krijg soms niet alle regels mee, lezen is niet mijn sterkste kant. Plaatjes kijken wel...:D

Maar tegen die houding het is maar voor de hobby kan ik niet echt tegen. Als je iets doet doe het dan ook goed. heb ik in mn opvoeding meegekregen.

Misschien komt de houding verkeerd over, maar gewoon even lezen, ik wil en kan door ziekte (Reuma) geen bedrijf zijn, en wil ook Geen Kvk, en geen BTW nummer, dus dan blijft er over, Hobbyist. En wat is er mis met een hobby hebben, ook dat kun je goed doen, ik zie het dan ook niet als een verkeerde houding.

Je hebt geen idee hoelang ik over mijn kunnen ben gegaan voordat ik eindelijk ging accepteren dat ik voorzichtig met het lichaam moest gaan zijn, je hoofd wil wel, maar de rest beschadigt onherstelbaar.

Alles wat ik maak, maak ik beter dan goed, maar op mijn tempo, mijn klanten weten dit ook en gelukkig krijg ik tot nu toe al hun begrip, en dat is meer als waar ik op kon hopen kan ik je uit ervaring vertellen.

Ook mijn buren op het terrein van mijn werkplaats hadden al snel een oordeel over mij klaar, Van daar heb je knuppel weer in zijn Mercedes cabrio, komt rond tienen eens aanzakken, maakt een hoop herrie met veel te mooie machines, en is om 2 uur al weer weg, en met alle mooie dagen ligt die ook nog eens languit op het strand met zijn lompe Boxer, en nog erger, komt zijn veel te leuke lieve vrouw ook nog een paar maal per week koffie en lekkere gebakken broodjes brengen, ruimt ook nog eens al zijn rotzooi op en 78% van zijn klanten zijn leuke vrouwen. Erger kan haast niet zou je denken, toch wel want geen woord wat ik hier schrijf is gelogen.

Ondertussen weten ze wel beter nu ze mij beter kennen, ze zijn nu vriendelijke goede buren die een handje willen helpen als ze mij weer zien tobben omdat ik mijn kunnen voorbij ben gegaan en herinneren mij eraan dat het beter is om morgen of overmorgen verder te gaan. Mijn werk / hobby dagen duren gemiddeld 3 a 4 uur per dag, langer dan dat is niet echt handig, zeker niet met zaagmachines en dergelijk spul.

Naar huis gaan om 2 uur is ineens niet meer zo leuk als het lijkt. Was het maar een verkeerde houding, dan was er wat aan doen, want iedere dag dat ik weer zo vroeg naar huis gaat hangt mijn hoofd een beetje en wordt ik weer geconfronteerd met de harde werkelijkheid , iets wat wat ik waarschijnlijk noot wil en zal gaan accepteren door de angst om in hoekje van mijn bank terecht te komen.

Ik schrijf dit niet om enig medelijden op te wekken, soms moet men degenen die niet luisteren, lezen of willen zien, onderwijzen voordat men met het vingertje gaat wijzen. Ik durf je te vertellen dat wij thuis niet geleerd hebben om te werken, maar geleerd hebben om Hard te werken.

Ondanks alles prijs ik mijzelf als gelukkig dat ik uberhout een hobby kan hebben, het had zomaar anders kunnen wezen, financieel bijvoorbeeld of een partner die er niet achter staat, andere vorm van ziekte, verzin maar wat.

Nu dit hopelijk uit de weg is, kunnen we verder met het logo.

Groet, Sky.
 
Laatst bewerkt:

gghm

Actieve deelnemer
15 aug 2013
40
0
Hallo allemaal!

Ik heb niet de hele thread gelezen maar over het tandwiel/zaagblad/kroonkurk kreeg ik plots een idee.
Misschien is het een idee om richting doorsnede boomstam te gaan? De buitenste rand moet dan op schors gaan lijken en het voegt daarbij ook iets toe over het werk dat je doet?

Gewoon maar een 'brainfart'......


Groet,

Gijs.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Hallo allemaal!

Ik heb niet de hele thread gelezen maar over het tandwiel/zaagblad/kroonkurk kreeg ik plots een idee.
Misschien is het een idee om richting doorsnede boomstam te gaan? De buitenste rand moet dan op schors gaan lijken en het voegt daarbij ook iets toe over het werk dat je doet?

Gewoon maar een 'brainfart'......


Groet,

Gijs.

Goed idee, maar weer moeilijk haalbaar als het logo ook een brandstempel moet gaan worden, en was al voorbij gekomen :cool:.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik denk dat het ontwerp als brandstempel niet heel mooi word
Kleine letters, onderdelen die erg kort op elkaar staan (letters, de i en het puntje wat er op staat etc) als je ff te lang of te heet brand worden alle lijnen dikker en zullen die in elkaar overlopen en dat word onleesbaar
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Ik denk dat het ontwerp als brandstempel niet heel mooi word
Kleine letters, onderdelen die erg kort op elkaar staan (letters, de i en het puntje wat er op staat etc) als je ff te lang of te heet brand worden alle lijnen dikker en zullen die in elkaar overlopen en dat word onleesbaar

Zat net te bedenken terwijl met photoshop aan het prutsen ben, misschien een dan wat drukker logo, en een uitgeklede versie als stempel.
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Dat bierdopje moet nog een zaagblad worden.

En in #4 - ook mijn voorkeur - wordt "meubelmakerij" veel te snel onleesbaar. Ik zou dit woord als onderschrift bij affixion.nl zetten, gescheiden door een dunnere lijn dan degene die nu de weblink/merknaam omsluiten. Dan nog "Sinds" naar boven en samen met "2010" - dat onder blijft - een scheut groter :).

Verder ben ik gewoon een leek in dit soort dingen.
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Bijzondere discussie is dit waarbij m.i. de woorden van Blom3dd verkeerd worden geïnterpreteerd. Maar die heeft vandaag toch al zijn dag niet, want bij een ander topic vielen zijn woorden ook al verkeerd ;-)
Ik denk dat het ontwerp, no 4, geeneens zo verkeerd is, hoewel weinig spannend/ modern. De kroonkurk is redelijk eenvoudig te wijzigen in een zaagblad (zie Johan Heinz, ibuildit). De naam is en blijft een "weinigzeggende bekkebreker", maar daarvan heb jij besloten dat niet te wijzigen. Hoeft ook niet, want de peiling geldt het logo en niet de naam.
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
image.jpg

Kleine details hoeft voor een brandstempel geen probleem te zijn, kleine text is 4mm hoog en het punt onder het vraagteken ragscherp.
van de 50 plankjes is er niet 1 mislukt.
Dit is met de brander verhit. Als je een electrisch brandijzer gebruikt is de juiste temperatuur makkelijker te berijken.

gr. John
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Het spijt me als ik verkeerd over kom ben al een dikke maand gestopt met roken en misschien worden men reacties wat feller.:p

Ik zie bij het bovenstaande logo's eigenlijk maar 1 ontwerp met minime variaties. Bij ontwerpen is de sky de limit. leef je uit. Als je op het eerste gezicht een uitgebreid onderzoek doet dan denk ik die is best serieus.
Een logo is onderdeel van een huisstijl. Daaronder valt ook een facebook site en een brandstempel, visite kaartjes etc
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
@Hunto,

De naam, ook een kwestie van alles lezen, is niet zo makkelijk om op Facebook te veranderen, mag dacht ik even snel te weten 1 x in de 6 maanden en ik heb dit op facebook vorige maand gedaan.

De bereidheid is er wel als ik op wat beters kom, en dat is best lastig, ik zal dan even moeten slikken, want dat kost volgers, die ik juist aan het opbouwen ben.

Om er een zaagtand van te maken, is voor mij niet makkelijk, anders had ik het al gedaan.

En Blom3d, had hij wel gelezen hoefde hij zijn houding niet uit te stralen, Het is inderdaad maar een hobby, maar wat ik doe en maak doe ik goed of ik doe het niet.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Het spijt me als ik verkeerd over kom ben al een dikke maand gestopt met roken en misschien worden men reacties wat feller.:p

Ik zie bij het bovenstaande logo's eigenlijk maar 1 ontwerp met minime variaties. Bij ontwerpen is de sky de limit. leef je uit. Als je op het eerste gezicht een uitgebreid onderzoek doet dan denk ik die is best serieus.
Een logo is onderdeel van een huisstijl. Daaronder valt ook een facebook site en een brandstempel, visite kaartjes etc

Maakt niet uit Blom, ik zit al de hele week aan de morfine, en moet er nu weer verplicht mee stoppen.

Dat er maar 1 logo is, komt omdat dat al moeilijk was, soms moet je 1 keuze maken uit alle die je net niet goed genoeg vindt, maar ja, nooit geschoten is altijd mis, maar ben op de achtergrond bezig met meer.

Maar je ziet het, 1 logo was al genoeg om de richting bij te stellen.

De bedoeling is dat ik alleen op een Facebook Pagina wil gaan draaien om zo af en toe een regionale klant te bedienen, de webwinkel sloeg een beetje door, kreeg orders van complete strandtent inrichtingen en ander soorten bedrijfsorders bovenop de regulaire klanten die een kastje of tafel willen.

IK ben van mening dat op Facebook geen perfectie nodig is voor een logo, het is daar maar een profielfoto, en alle collega's gebruiken hoogstens een foto van een tafel of een kast die ze ooit eens gemaakt hebben. Ik wilde een eenvoudig loge om net even anders over te willen komen en er een leuke brandstempel van te kunnen maken.

Groet, Sky
 
Laatst bewerkt:

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Van het weekend toch nog even tijd kunnen vrijmaken om aan het logo ontwerp te werken,

Het volgende logo is hier uit voort gekomen, onder het mom van, Less is More en de gedachte om er makkelijk een stempel van te laten maken.

De naam laten we er nog even buiten, daar wordt hard aan gewerkt, maar hebben we eens een beter idee, dan is het al geregistreerd.

Hier het Logo.

Affixion zuidland logo.jpg
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Alhoewel ik de eerste ontwerpen ook erg mooi vind, m.n. die nummer 4. Vind ik deze ook erg mooi, simpel en doeltreffend.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.