Een nieuw logo, alle kritiek welkom.

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Het werd me onlangs heel duidelijk dat het logo waar ik mijzelf aan vasthield niet geschikt was voor de doelgroep die ik wil bereiken, ondanks dat het na doelgerichte testen ervoor zorgde dat de verkopen omhoog schoten.

De test duurde 3 maanden op 1 domein waar software ervoor zorgde dat 2 verschillende templates met ieder een ander logo verspreid vertoond werden, Het template met het niet hier getoonde logo blijf steken rond de 300 unieke bezoekers per dag, het template met het hier getoonde logo schoot soms tegen 10.000 unieke bezoekers per dag aan. Alle afbeeldingen en teksten waren exact het zelfde op beide templates.

Ondanks dat ik mijn logo graag wilde verdedigen, wist ik eerlijk gezegd ook wel dat het niets met meubels, landelijk of modern te maken had.

Maar eigenwijs zijn is niet handig in dit soort dingen, en ben er vandaag even voor gaan zitten met de volgen resultaten,

Nr:1 nog leeg, maar voor de kleur

Affixionlogo.jpg

Nr:2 Ook nog voor de kleur, met kleine opvulling

Affixionlogo2.jpg


Nr:3 Leeg, transparante achtergrond
Affixionlogo4.jpg

Nr:4 transparante achtergrond plus opvulling, mijn keuze op het moment.

Affixionlogo5.jpg

Beter kan het altijd, maar men moet ook ergens een grens trekken, dus laat het maar komen, alle kritiek is welkom.

Groet, Sky
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Nummer 4 vind ik het mooiste Rob, en zegt daarbij ook wat je werkzaamheden zijn, vind de rand wel niet zo geslaagd om eerlijk te zijn .

Groet Pel.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Als je werkgebied en je klanten alleen in Nederland zitten zou ik het Nederlandstalig houden.

Het bierdopje (kroonkurk) had ik er niet direct uitgehaald, maar dat komt misschien omdat ik als fijnmechanicus er meer een tandwiel in zie.

Wanneer het niet rond maar ovaal zou zijn valt die associatie in ieder geval weg, tenzij het de bedoeling is.
En rood schrikt bij een duurzaam materiaal als hout af, groen juist niet.
Nummer vier dus.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.019
360
Alphen aan den Rijn
De twee spijkers vervangen voor een hamer en een beitel ?
Lijkt mij meer herkenbaar en gebruik je nog wel vaak spijkers .
Maar blijft lastig om zoiets te beslissen , succes .

Willem
 

littleart

Actieve deelnemer
18 feb 2016
220
0
Ehhm,... je naam doet toe aan je passie niet aan dat wat je werkelijk uitvoert. Er staat meubelmakerij boven maar dat komt niet teug in hoe je jezelf noemt.
Hoewel ik niet de voornemens heb om mijn band naam ehhh bedrijfs naam te veranderen (Little Art-Fx.) ben ik op dit moment wel degelijk bezig om mijn meubelen onder 1 goede naam (brand/merk) te gaan verkopen en dit simpelweg omeenvoudig onthouden en gevonden te worden.

Denk zo, de wereld denkt simpel!

Gemeen gezegd ik ga geen van deze logo's onthouden tenzij je mijn buurman bent en je hebt een hele grote reclame bus.
En ja al een half jaartje zoekende inclusief ontwerper ;)

Succes,...! (ik heb het ook nodig).
 

littleart

Actieve deelnemer
18 feb 2016
220
0
Anderzijds ik functioneer en heb het druk sinds 2000..een naam is dan ook weer niet alles...meer iets voor de belastingaangifte en een nr.
Het gaat uiteindelijk om je werk,... NIET DAN,!
 

Rob van Rotterdam

Actieve deelnemer
16 okt 2010
142
2
..., dus laat het maar komen ,...

Mooi model logo. Ik ga voor nummer 4, maar dan wel met rode hoofdletter A.
Kleine overpeinzing: meer kleurcontrast tussen het zwart en de achtergrondkleur zou het logo levendiger maken, meer dieptewerking geven en meer aandacht trekken.
Groet,
Rob
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Het bierdopje zie ik er nu ook in, zocht naar een zaagtand, maar zo creatief ben ik ook weer niet met Photoshop, de spijkers vind ik persoonlijk beter dan 2 verschillende dingen en als ik geen spijkers meer gebruik heb ik ook geen hamer nodig.

Dat men het logo niet onthoud, is juist een streefpunt, het is maar voor een Facebook logo, website gaat er niet meer komen en heb niets aan een teveel aan klanten. Was beter als ik dit boven ook had toegelicht, maar sluit natuurlijk niet uit dat we samen opzoek gaan om het zo goed mogelijk te doen.

Te doen,

Bierdop rand weg, 78% van mijn klanten zijn vrouwen, en die hebben meestal niet zo veel met bier.
Ovaal, is een goede optie, ga het proberen.
Uit eigen idee, .NL weg, overbodig bij geen website.
Het streepje heb ik gedaan om het wat wijder te maken en niets beter kon verzinnen om er neer te zetten.
Kleurcontrast, moet ik even leren met Photoshop hoe dat moet, was Paintshop 7 gewend.
Dat de naam "Affixion"niets zeg over wat ik doe, is bewust, wil meer een merk. houtentafels.com en varianten zijn zo afgezaagd en staat nog lomper op een brandstempel.

Groet,Sky
 
Laatst bewerkt:

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Ik zou de bierdop rand juist wel houden. Vind het veel interessanter dan een gewone ronde of ovale vorm.
De naam vind ik minder, ik snap dat je een merk naam wil neerzetten maar met affiction heb ik nou niet meteen de associatie met meubels. Eerder een middel matige death metal band uit oekraïne :eek:. En dat is een genre waar ik wel in thuis ben :cool:

Maar wat is precies de doelgroep?
En weet je ook waarom het ene template zoveel meer bezoekers trok? Zochten ze bijvoorbeeld op een bepaald woord met afbeelding?
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
@Coco, en iedereen.

De test gedaan met het platform van SEOshop, Zie hebben een eigen programmeertaal "Rain" i.p.v. "PHP" werk goed misschien zelfs veel beter dan de rest. Het bied leuke mogelijkheden om een leuke shop te creëren en wilde ook deze taal leren.

De test, zoals ik al aangaf, 2 exact dezelfde templates, alleen beide een ander logo. één was gewoon platte text opgeleukt met een fontje. de andere het logo, wat overigens wel strak en goed leesbaar was. Uiteindelijk kwam het neer op een aanname, dat het dan alleen het logo kon zijn, terwijl ik beter weet omdat niet te mogen doen.

De doelgroep, tja, mensen die een meubeltje willen, was steigerhout maar moet nu wat meer van de betere houtsoorten gaan worden, met de mogelijkheid dat steigerhout nog wel kan.

Qua leeftijd was de doelgroept tussen de 20 en 35 jaar en qua bereik gekozen voor een cirkel van 85 km rond Zuidland.
Qua interesses, Meubels, steigerhout, tafels etc. etc. secondaire interesses, scheiding, scheiden, alleenstaand, R-maison, Eigenhuis, eerste huis, verhuizen e.d dus mensen die een meubel nodig gaan hebben, en de gene die een trend willen volgen, maar ook voor de kleine portemonnee.

De naam "Affixion" gaat gewoon blijven, wat heeft een appel met met telefoons en computers te maken, doe je het goed dan kan het voor je werken.

Mijn beeld om het ideaal te hebben is,

een Facebook pagina die ik hoop naar de 2 a 3000 likers te krijgen, liefst in een kleinere cirkel rond Zuidland, echt eraan werken doe ik niet.
Geen bezorging, maar afhalen werkplaats, ik maak niets voor je via mail of tel. dus langskomen.

De reden, het ging zo erg hard, dat ik op een gegeven moment 90% nee moest verkopen, en dat moet je niet willen uitstralen.

Ik ben geen bedrijf, maar de hobby is een beetje uit de hand gelopen, mijn klanten die ik wel bedien komen voor mij het liefst uit de nabije regio en via mond op mond reclame, deze heb ik voldoende want ze vullen al een hoop van mijn dagen. Voor de rest wil ik ook tijd hebben om mijn eigen dingen te knutselen.

Ook doe ik het niet om rijker te worden, hoogstens voor de onkosten en wat gereedschap te kunnen bekostigen zodat het niet uit het huishouden hoeft te komen, maar het belangrijkste is, dat ik het leuk vind om te doen.

Waarom dan al die moeite voor een logo,

tja, zo ben ik nu eenmaal, het moet altijd net iets beter of anders en wil niet zoals vele een foto van een werkstuk als profielfoto want afgezaagder als dat kan het niet worden.
 
Laatst bewerkt:

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Ik zou er bij het ontwerp toch wat langer bij stil staan, dan het is maar voor een facebook site. Denk aan visite kaartjes o.id. Let dan goed op de hout nerf. Een middelmatige printer vernachelt je ontwerp. En niet te vergeten een verkeerde associatie trekt ook zeker aandacht. Ik zou er toch het web adres bijzetten, dan bv je telefoon nummer. Websites zijn toch de makkelijke manier van informatie overdracht. Tja die naam is nogal nietszeggend... deathmetal band, uitzendburo, busmaatschappij...
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Op eerste zicht toen ik je eerste logo zag en niet wist dat het voor jouw activiteit was, dacht ik aan een hoog technologisch constructie bedrijf of zo.
Bij dit logo dacht ik eerst aan een bakkerij, door de rand die het logo op eerste zicht op een taart doet lijken :p
Dat is ook wat je er het makkelijkst aan kan onthouden, een taart met een naam erin.

Als je iets rond wil, waarom niet een doorsnede van een boom, met de bast als donkere rand en dan groeiringen die je huidige planken vervangen? De nagels zijn iig goed gevonden en maken op tweede zicht duidelijk waarover het kan gaan.

Ik zou ook geen rood gebruiken voor houtbewerking, dat is te onnatuurlijk. Ik zou eerder gaan voor natuurlijkere kleuren, groen bijvoorbeeld.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Ik zou er bij het ontwerp toch wat langer bij stil staan, dan het is maar voor een facebook site. Denk aan visite kaartjes o.id. Let dan goed op de hout nerf. Een middelmatige printer vernachelt je ontwerp. En niet te vergeten een verkeerde associatie trekt ook zeker aandacht. Ik zou er toch het web adres bijzetten, dan bv je telefoon nummer. Websites zijn toch de makkelijke manier van informatie overdracht. Tja die naam is nogal nietszeggend... deathmetal band, uitzendburo, busmaatschappij...

Niet goed gelezen Blom3dd ? geen kaartjes, geen wilde reclame, website niet nodig, ik heb genoeg aan 2 klanten per maand, heb maar 1 paar handen en een ruimte van 30 vierkante meter. Het is maar hobby.

De naam zelf doet mij eerder denken aan een bedrijf uit de medische sector dan aan houtbewerking eerlijk gezegd.

Eerlijk mag altijd Tuoh, maar het vervelende is dat ik nog 5 maanden moet wachten dat ik op facebook weer de naam mag veranderen, beetje een probleem. plus een naam verzinnen valt best niet mee, ideeën zijn hier ook welkom.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
@Benchworks, en anderen, best wel grappig, ik heb het logo geleend uit een lijst die ik tegenkwam van de 10 best doordachte Amerikaanse Woodworkers websites en alleen mijn eigen invulling erin gezet.daar stond het op nr 9, Helaas zijn er vele lijsten.

Maar eerlijk is eerlijk, het zal niet overal werken, het lijkt ook wel een beetje op een Mona toetje.

Waarom geen doorsnede van een boom, ik ben op zoek naar iets wat ook als brand stempel kan gaan dienen.

Het rood ging ik ook niet kiezen, groen was mijn keuze in dit nieuwe logo.

Groeiringen had ik al eens geprobeerd, toen vond men het meer een forensisch instituut,ondanks eri Steigerhout Zuidland in stond, de link werd gelegd met een vingerafdruk.

Ook hou ik er wel rekening mee dat men nooit 100% voor elkaar krijg, zoveel mensen zoveel meningen, en de meeste hier zijn creatief met een ruim inbeelding vermogen, dus we gaan er altijd iets anders in zien.

Misschien toch een vakman, toch maar nee, ik geef het liever uit aan gereedschap.

Groet, Sky
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.