Los zaagblad afkortzaag

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Goedenavond,

Sinds een paar maanden heb ik een Roybi afkortzaag waar ik op zich wel tevreden over ben. De laatste tijd zit het zaagblad echter heel snel los, ik heb hem aangedraaid met de zeskantige bout, maar na een paar snedes zit het blad weer los. Weet iemand wat ik hiermee kan doen? Ik heb het zaagblad er al af gehaald en schoongemaakt maar het probleem blijft. Ik zaag er vooral vuren mee.

Ik snap helaas niet helemaal hoe ik hier een filmpje kan toevoegen maar als ik stop met zagen, dan draait het blad wel nog een tijd door, 20 seconde zomaar. Terwijl waar ik de pen bij houdt op de foto stil staat..

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • 20180215_184446.jpg
    20180215_184446.jpg
    58,6 KB · Weergaven: 245

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Wat je ook beslist..... bedenk je wel wat een paar nieuwe vingers kost. Op de meeste zaagmachines draait de moer contra aan de draaing van de zaag. Dit om het probleem dat je beschrijft te voorkomen. Ik heb verder geen ervaring met ryobi machines dus kan je jammergenoeg niet zo van dienst zijn.
Filmpjes toevoegen is voor zover ik weet niet mogelijk op het forum. Meestal publiceer ik ze op youtube en plaats ik hier een linkje naar youtube. Succes met je probleem.

gr
Rik
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Op de facebook groep houtbewerking zijn de filmpjes keurig te zien :) Is er toevallig nieuwe zaag in gegaan? Ik heb voor mijn invalzaag de tussenringen toen dunner moeten schuren omdat deze te dik waren. Maar de bout bleef wel muurvast zitten. Als je bout losgaat is er iets heel goed mis.
 

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Haha ja ik had het ook even op fb geprobeerd omdat filmpjes daar wat makkelijker zijn :) het is het meegeleverde zaagblad. Deze moer draait ook contra ten opzichte van de zaag dus snap het ook niet. Ook hier bedankt voor de reacties, de zaag gaat terug, het is me te gevaarlijk om hier nog mee verder te gaan.
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Ik heb dezelfde machine en wat mij direct opviel dat bij het opstarten dit met een 'geweldige klap' gebeurt.
Dit gaf geen fijn gevoel en ik heb er een inschakelstroom begrenzer tussen gezet.
Misschien dat het verdere onheil heeft voorkomen.
 

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Ja dat viel mij ook gelijk op, ook de stofafzuiging en lawaai kunnen volgens mij wel beter.. maar voor nu staat veiligheid even bij mij voorop ;)
 
P

Pel

Guest
Terug gaan waar je hem gekocht hebt, als de zaag met het opstarten met een klap gebeurd zou je denken dat de zaag er nog vaster inzit omdat het rechtse draad is. Niet meer met zagen en terug naar leverancier.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.