Zelfbouw primitieve afzuiging

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Sinds een maand gebruik ik deze afzuiging bij mij draaibank.
Het is een simpel maar goed werkende afzuiging. Geen luxe hout verbindingen maar alles gewoon met een hot-glue pistool in elkaar geflanst :cool:

20180203_112841.jpg

20180203_122734.jpg

20180205_104949.jpg

Ik moet alleen nog een soort filterdoek in een frame maken om ervoor te zetten zodat de afzuigslang beter werkt.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Heb je al een plaat hout ervoor gezet. Dan kan de aanzuiging alleen via de slang komen. Creatief maar alleen geschikt voor schuurstof.
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hoi Wim,

Ja heb ik al gedaan, alleen ontstaat er dan veel onderdruk en gaat de ventilator "zwaar" draaien.
Ik ga het eerst met een filterdoek proberen, dan kan ik ook nog een grotere diameter slang proberen.

In mijn kelder heb ik 7 meter tegenover de ventilator nog een raam. Als ik deze openzet vliegt het stof echt snel naar buiten en is ruimte binnen no-time stofvrij.
Een Record Power fijnstoffilter is in bestelling en zal dan ook nog eens het hele fijne stof voor haar rekening nemen en hoop ik op deze manier een stuk "gezonder" te kunnen hobbyen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.